خانه / افغانستان / وزارت امر بالمعروف: با آموزش دختران مشکلی نداریم

وزارت امر بالمعروف: با آموزش دختران مشکلی نداریم

مسوولان وزارت امر بالمعروف و نهی از منکر می‌گویند، که این وزارت تمامی موارد را که در مورد تحصیل دختران در شریعت مجاز است، این وزارت آن را می‌پذیرد.
عاکف مهاجر، سخنگوی این وزارت امروز پنج‌شنبه در یک کنفرانس خبری گفت، که وزارت امر بالمعروف و نهی از منکر با اموزش تحصیل دختران مخالف نیست.
وی افزود، که بازگشایی مکاتب دخترانه بالاتر از صنف ششم مربوط به وزارت معارف است و آنها نمی‌توانند در این مورد تصمیم بگیرند.
مهاجر که گزارش ۱۰ ماهه از فعالیت‌های وزارت امر به معروف و نهی از منکر ارائه می‌کرد افزود، هدف این وزارت پیشگیری از منکرات و اجرای امر به معروف است، به گفته وی، این وزارت مصمم به همه تلاش ها و فعالیت های اصولی در این زمینه است.
وی تصریح کرد، که برای دستیابی به این دو هدف، به وزارت امر به معروف و نهی از منکر دستور شده است تا در امور تمامی ادارات دولتی برای حفظ حقوق مردم اجرات را روی دست گیرند.
مهاجر در عین حال از دیدار با مسئولان پارک ها در کابل خبر داد و گفت، با آن که پارک‌هایی تفریحی در حال حاضر برای زنان و مردان جاهای جداگانه ایجاد کرده بتوانند، هر روزه زنان و مردان به طور جداگانه می‌توانند به پارک‌ها بروند.
مهاجر همچنین گفت که بر اساس اصول امارت اسلامی، به همه کارمندان دولت گفته شده است که سیرت و صورت خود را با قوانین شریعت هماهنگ کنند.
از سوی دیگر عبدالرحمن منیر، رئیس کمیسیون سمع شکایات این وزارت به سوال خبرنگاران که اگر زنان حجاب نداشته باشند، مردان مجازات خواهند شد.؟ بیان کرد، از نظر شریعیت مردان سرپرست زنان هستند و رعایت حجاب زنان بر عهده آن ها است.

درباره خبرگزاری رویداد

1 دیدگاه

  1. An intriguing discussion is worth comment. I do think that you should write more on this topic, it might not be a taboo subject but typically folks dont discuss these issues. To the next! All the best!!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*