خانه / افغانستان / نشست چند جانبه در مورد صلح افغانستان در دوحه برگزار شد
رویدادنیوز

نشست چند جانبه در مورد صلح افغانستان در دوحه برگزار شد

نشست چند جانبه در مورد روند صلح افغانستان روز گذشته (سه‌شنبه ۱۹ اسد) در دوحه پایتخت قطر برگزار شد که در آن کننده‌گان از چین، ایالات متحده ، بریتانیا، پاکستان، ازبکستان، سازمان ملل و اتحادیه اروپا حضور داشتند.


نماینده‌گان همه طرف‌ها توافق کردند که راه حل سیاسی از طریق مذاکره تنها راه برون رفت افغانستان از بحران کنونی است و باید به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی افغانستان همزمان با تلاش ها برای دریافت راه حل سیاسی، احترام گذاشته شود.


درین نشست هم‌چنین بر سر موضوعات اساسی، توسط همه طرف ها برای ارتقای مشترک صلح و ثبات در افغانستان و در نهایت دستیابی به آتش بس دایمی و همه جانبه و تشکیل یک دولت فراگیر در این کشور توافق شد.


همزمان با این، یو شیایونگ، نماینده ویژه وزارت خارجه چین در امور افغانستان در مصاحبه اختصاصی با تلویزیون مرکزی چین (سی‌سی‌ تی‌وی) گفته است که دولت چین به نقش سازنده خود در این زمینه ادامه می دهد و مذاکرات را از طریق کانال های مختلف برای دریافت راه حل مسالمت آمیز برای چالش های این کشور، تسهیل می‌کند.


این نشست در حالی در قطر برگزار شده است که پس از پیشروی طالبان در مناطق مختلف کشور این گروه وانسته‌اند دست کم ۸ پایتخت از ۳۴ ولایت این کشور را تصرف کنند.


همزمان با این طی نبردهای شدید میان دولت و طالب بیش از هزارها نفر در کشور از مناطق‌شان به پایتخت و سایر نقاط دیگر نیز آواره شده اند.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*