خانه / منطقه و جهان / نتانیاهو: اسراییل گزینه‌ای جز ادامه جنگ ندارد

نتانیاهو: اسراییل گزینه‌ای جز ادامه جنگ ندارد

جنگ در غزه وارد یکصد و پانزدهمین روزش شد و بیش از ۲۷ هزار تن در اثر این جنگ جان های شان را از دست دادند، با این حال بنیامین نتانیاهو، صدراعظم اسراییل همواره به طبل ادامه جنگ کوبیده و می‌گوید که بزرگترین هدف اسراییل نابودی حماس است.

از سوی دیگر، حماس در واکنش به این اظهارات گفته است که نتانیاهو مانع توافق بر سر تبادله اسیران می شود.

بنیامین نتانیاهو، صدر اعظم اسراییل در بیانیه‌ای گفته است که در حال حاضر در اسرائیل افرادی هستند که نسبت به تحقق پیروزی در جنگ شک و تردید دارند.

وی افزوده است که اسراییل، گزینه‌ای جز پیروزی قاطع و بازگرداندن اسیران اسراییلی از غزه در دست ندارد و دیوان دادگستری بین‌المللی ما را مجبور به توقف جنگ نکرده است.

“اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند و کسی نمی‌تواند مانع از این شود. کشتاری دیگر در حق اسرائیلی‌ها در کمین است، بنابراین لازم است که حماس نابود شود ما از کابینه خواسته ایم اقدامات بیشتری در راستای فعال‌سازی برنامه صنایع نظامی داخلی انجام دهد تا اسرائیل بتواند بیش از پیش متکی به خود باشد.”

نتانیاهو تاکید کرده است که هدف آنان نابودی حماس است و این جنگ تا تکمیل این ماموریت متوقف نخواهد شد.

 از سوی دیگر، مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر سیاسی حماس  در واکنش به اظهارات نتانیاهو گفته است که اظهارات اخیر رهبران اسراییلی بیانگر واقعیت موضع اسراییل است که مانع از توافق بر سر اسیران می‌شود.

طاهر النونو، مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در سخنانی گفته است:”قطر نقش سیاسی فعال خود را ایفا می‌کند تا جلو تجاوز به مردم ما را بگیرد و در پرونده مبادله اسیران و گروگانان به دستاوردهایی دست یابد. اظهارات اخیر رهبران اسراییلی بیانگر واقعیت موضع رژیم اشغالگر است که مانع از توافق بر سر گروگانان می‌شود.”

این در حالیست که بر  اساس گزارش ها از آغاز جنگ (هفتم ماه اکتوبر سال 2023 میلادی) تا کنون بیش از 27 هزار فلسطینی در اثر حملات اسراییل جان باخته‌اند.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*