خانه / افغانستان / عمران خان از سیاست های پاکستان در قبال افغانستان انتقاد کرد

عمران خان از سیاست های پاکستان در قبال افغانستان انتقاد کرد

عمران خان، نخست‌وزیر پیشین پاکستان هشدار داده در صورتی که حکومت فعلی افغانستان همکاری خود با پاکستان را متوقف کند منجر به «جنگ بی‌پایان» علیه تروریسم خواهد شد.

نخست‌وزیر پیشین پاکستان، از طرح نظامی دولت شهباز شریف برای سرکوب گروه (TTP) پاکستان در مخفیگاه‌های این گروه در افغانستان، انتقاد کرد و هشدار داد که درگیر شدن با حکومت فعلی افغانستان ممکن است به جنگی بی‌پایان علیه تروریسم منجر شود.

او همچنین با انتقاد از سخنان رنا ثناءالله، وزیر داخله پاکستان، که گفته بود ارتش پاکستان بر اساس حقوق بین‌الملل حق دارد پناهگاه‌های طالبان پاکستانی در افغانستان را هدف قرار دهد، اظهارات او را «غیرمسئولانه» خواند.

عمران خان که روز سه‌شنبه در یک کنفرانس مرتبط به تروریسم در اسلام‌‌آباد صحبت می‌کرد، درباره افزایش تنش میان پاکستان با حکومت افغانستان هشدار داد و تاکید کرد که پاکستان از تیرگی این روابط آسیب می‌بیند.

او در مورد عملیات نظامی ارتش پاکستان علیه تحریک طالبان پاکستان هم گفت: «عملیات نظامی می‌تواند بخشی از یک طرح صلح باشد، اما هرگز به‌تنهایی موفق نیست.»

گفتنی است که گروه (TTP) پاکستان ۲۸ نوامبر 2022 در شبکه‌های اجتماعی از پایان آتش‌بس میان این گروه و دولت پاکستان خبر داد. این گروه با پایان این روند دستور حمله به نیروهای امنیتی در سراسر پاکستان را داد. این در حالی است که دولت پاکستان ( TTP ) پاکستان را گروه تروریستی می‌داند.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*