خانه / افغانستان / سقوط بیش‌15 ولایت از سوی طالبان؛ صالح: مبارزه می‌کنیم
رویدادنیوز

سقوط بیش‌15 ولایت از سوی طالبان؛ صالح: مبارزه می‌کنیم

امرالله صالح معاون نخست کشور گفته است که در برابر تهاجم لشکر جهل و وحشت می‌ایستد و با تمام توان از افغانستان دفاع خواهد کرد.


آقای صالح روزگذشته (جمعه 22 اسد) در در یک تویت نوشته است که حکومت افغانستان تصمیم گرفته است که برای تقویت نیروهای امنیتی و دفاعی و خیزش‌های مردمی کشور از تمامی امکانات استفاده خواهد کرد و تحت هیچ شرایطی سلطه طالبان را بر مردم افغانستان نمی پذیرد.


به گفته صالح این تصمیم از سوی حکومت افغانستان در نشست شورای امنیت ملی که به ریاست رییس جمهور غنی برگزار شد اتخاذ شده است.


معاون نخست کشور تصریح کرده است «تحت هیچ شرایطی – زیر هیچ عنوانی – در برابر هیچ امتیازی – بخاطر هیچ مصلحتی سلطه طالب را بالای مردم افغانستان نمی پذیرم و به هیچ معامله‌ی که طالب شرایط آنرا دیکته و تحمیل کند تن در نمیدهم. به هیچ معامله‌ی که اسمش صلح و ماهیت اش تسلیمی باشد تن در نمیدهم».


این در حالی است که گزارش‌های از پیشرفت طالبان در شهرهای متعدد به شمول هرات، بادغیس، غور، لشکرگاه و قندهار نشر شده است اما وزارت داخله افغانستان سقوط کامل این شهرها را رد کرده و گفته است که گروه طالبان در برخی جاها پیشرفت‌های داشته اند و در حال حاضر نیروهای امنیتی و دفاعی افغان با آنان درگیر اند.


از سوی‌هم ویدیو‌های از محمد اسماعیل خان، قومندان جهادی و وزیر پیشین دولت نشر شده که در آن از تسلیم شدنش به طالبان صحبت شده است.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*