خانه / افغانستان / سرقنسول افغانستان در هند پس از انتشار گزارش «قاچاق طلا» استعفا داد

سرقنسول افغانستان در هند پس از انتشار گزارش «قاچاق طلا» استعفا داد

ذکیه وردک، سرقنسول افغانستان در شهر بمبئی هند، ساعاتی پس از انتشار گزارشی درباره کشف‌ و ضبط ۲۵ کیلوگرام طلا از نز او و تشکیل پرونده‌ی «قاچاق طلا» از سویی پولیس هند، از سمت خود کنار رفت.

خانم وردک امروز (شنبه، ۱۵ ثور) استعفای خود را در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرده است.

او به صورت مشخص در مورد گزارش «قاچاق طلا» چیزی نگفته، اما نوشته است که در طول سال گذشته با «حملات شخصی و افترا» مواجه بوده است. او همچنین گفته که حملات انجام شده تبعات بزرگی بر خانواده‌اش داشته است.

این در حالی است که روزنامه تایمز هند روز شنبه، ۱۵ ثور، به نقل از منابع خود گزارش داده که پولیس این کشور پس از کشف‌ و ضبط ۲۵ کیلوگرام طلا از نزد ذکیه وردک، سرقنسول افغانستان در شهر بمبئی، برای او پرونده‌ی «قاچاق طلا» تشکیل داده است.

مقام‌های اداره اطلاعات عواید هند به روزنامه تایمز این کشور گفته‌اند که این مقدار طلا به تاریخ ۲۵ اپریل از نزد خانم وردک از میدان هوایی بمبئی کشف شده است.

طبق این گزارش، پولیس هند طلا را ضبط کرده و پرونده «قاچاق» علیه ذکیه وردک تشکیل داده و تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

در این گزارش آمده است: «ذکیه وردک، به دلیل داشتن پاسپورت دیپلماتیک که به دیپلمات‌ها مصوونیت می‌دهد بازداشت نشد، اما تحقیق در مورد قاچاق طلا از دبی به بمبی توسط این دیپلمات افغان جریان دارد.»

ذکیه وردک در پاسخ به سوال روزنامه تایمز هند گفته است: «از اتهامات وارد شده متعجب و نگران شده‌ام و باید این موضوع را بیشتر بررسی کنم.»

ذکیه وردک از سوی اشرف غنی، رییس جمهور پیشین کشور، در شهر ممبی هند مقرر شده بود. پس از تحولات سیاسی اخیر کشور، او نخستین کار را با وزارت خارجه‌ی ا.ا آغاز کرد.

عباس استانکزی، معاون سیاسی وزارت خارجه‌ی ا.ا در آن زمان گفته بود که قنسولگری‌های افغانستان در بمبئی و حیدرآباد ‌و‌ همچنین سفارت افغانستان در دهلی، با ا.ا در ارتباط است.

درباره Eltaf Amiri

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*