خانه / منطقه و جهان / سازمان ملل: منطقه و جهان نمی‌توانند جنگ دیگری را تحمل کنند

سازمان ملل: منطقه و جهان نمی‌توانند جنگ دیگری را تحمل کنند

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در واکنش به حملات تلافی‌جویانه‌ی ایران علیه اسراییل، از تشدید تنش در منطقه ابراز نگرانی کرده و گفته است که منطقه و جهان نمی‌توانند جنگ دیگری را تحمل کنند.

گوترش در بیانیه‌ی حملات جمهوری اسلامی ایران به اسراییل را به «شدت محکوم» کرده و خواستار توقف فوری «خصومت‌ها» شده است.

در بیانیه‌ی دبیرکل سازمان ملل متحد آمده است: «من از خطر بسیار واقعی تشدید تنش ویرانگر در سطح منطقه به‌شدت نگران هستم. از همه طرف‌ها می‌خواهم که حداکثر خویشتن‌داری را به کار گیرند تا از هرگونه اقدامی که می‌تواند منجر به درگیری‌های نظامی بزرگ در چندین جبهه در خاورمیانه شود، اجتناب کنند.»

گوترش گفته است: «من بارها تاکید کرده‌ام که نه منطقه و نه جهان نمی‌توانند جنگ دیگری را تحمل کنند.»

این در حالی است که ایران شنبه شب ده‌ها پهپاد و موشک را به سمت اسراییل پرتاب کرد. صدا و سیمای ایران هم رسما از آغاز حمله سپاه پاسداران به خاک اسراییل با ده‌ها فروند موشک و پهپاد خبر داد.

حمله پهپادی و موشکی ایران به اسراییل موجی از واکنش‌های بین‌المللی را به همراه داشته است. رهبران بریتانیا، آلمان، فرانسه و کانادا حملات ایران را محکوم کرده‌اند.

جو بایدن، رییس جمهور امریکا این حمله را محکوم کرده و گفته است که از حمله متقابل اسراییل بر ایران حمایت نمی‌کند.

در عین حال، نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل به درخواست اسراییل برای بررسی حمله ایران به اسراییل نیز عصر امروز برگزار می‌شود.

گفتنی است که ارتش اسراییل اعلام کرده که «۹۹ درصد» موشک‌ها و پهپادهای پرتاب‌شده از سوی ایران به سمت اسراییل رهگیری و دفع شدند.

درباره Eltaf Amiri

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*