خانه / منطقه و جهان / دستور بایدن به اقدام نظامی در خاورمیانه

دستور بایدن به اقدام نظامی در خاورمیانه

 روزنامه پالتیکو، به نقل از مقام‌های امریکایی مطلع گزارش داده است که جوبایدن رییس جمهور امریکا دستور اقدام نظامی این کشور در منطقه غرب آسیا را صادر کرده است.

این مقامات که نامشان فاش نشده به پالتیکو گفتند که بایدن از مشاوران خود خواسته تا تمام گزینه‌هایی که سبب تضعیف  نیروهای این کشور در غرب آسیا می‎‌شود را بررسی کنند.

پالتیکو به نقل از این منابع نوشته است که این دستور، پاسخ به حملات علیه نظامیان امریکایی در عراق و سوریه، به صورت موجی از اقدامات علیه طیف وسیعی از اهداف است و احتمالا طی دو روز با چراغ سبز بایدن آغاز خواهد شد.

در این گزارش همچنان آمده است که گزینه‌های پاسخ نظامی پنتاگون شامل حمله به عناصر ایرانی در سوریه یا عراق و همچنان دارایی‌های دریایی ایران در آب‌های خلیج فارس نیز می‌شود.

این گزارش در حالی نشر شده که دو روز قبل پایگاه های امریکا در اردن هدف حملات موشکی قرار گرفت که در پی آن سه سرباز امریکایی کشته و بیش از ۳۰ تن دیگر نیز زخمی شده اند.

رییس جمهور امریکا پس از این حمله در کنفرانس خبری به رسانه‌ها گفت که گروه های شبه نظامی مورد حمایت ایران در این حمله دست دارند اما نماینده دایمی جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد این ادعا رد کرده است.

درباره Saima Kakar

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*