خانه / افغانستان / داکتران بدون مرز: هیچ تضمینی برای ادامه کار در افغانستان وجود ندارد

داکتران بدون مرز: هیچ تضمینی برای ادامه کار در افغانستان وجود ندارد

داکتران بدون مرز در بیانیه‌ای  گفته‌اند که هیچ تضمین رسمی‌ وجود ندارد که این سازمان بتواند بدون مانع به کار خود در افغانستانن ادامه دهد.

این نهاد گفته است با وجود معافیت کارمندان صحی، هیچ تضمین رسمی وجود ندارد که آنها بتوانند بدون مانع به کار خود ادامه دهند.

در بیانیه آمده‌ که زنان بیش از ۵۱ درصد از کادر پزشکی این نهاد در افغانستان را تشکیل می‌دهند که شامل نزدیک به ۹۰۰ داکتر، پرستار و سایر کارکنان می‌شود.

داکتران بدون مرز گفته که بسیاری از مردم افغانستان برای خدمات پزشکی و سایر نیازهای اساسی به کمک‌های بشردوستانه و حمایت سازمان‌های غیر دولتی وابسته هستند.

داکتران بدون در این بیانیه که روز جمعه صادر کرد،‌ اقدام حکومت سرپرست را مبنی بر ممنوعیت کار زنان در سازمان‌های غیردولتی را محکوم کرده است. این نهاد گفت بسیاری از زنانی که با این نهاد کار می‌کنند نیز ناامیدی و ترس خود را از آینده ابراز کرده‌اند.

در بخشی از بیانیه داکتران بدون مرز آمده است: «در شفاخانه، ما بیماران زیادی داریم که زن هستند. وقتی بیمار می‌شوند یا نیاز به زایمان دارند، باید جایی برای رفتن داشته باشند.»

داکتران بدون مرز افزوده است: «سلامت یک زن بر سلامت کل خانواده او تأثیر می‌گذارد. در صورت عدم دسترسی به خدمات قبل و بعد از زایمان، زنده‌گی کودکان نیز به خطر می‌افتد.»

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*