خانه / منطقه و جهان / بایدن: نتانیاهو بیشتر از این‌که به اسراییل کمک کند، آسیب می‌زند

بایدن: نتانیاهو بیشتر از این‌که به اسراییل کمک کند، آسیب می‌زند

جو بایدن، رییس جمهور امریکا، روز یک‌شنبه در مصاحبه‌ای گفته که تهدید اسراییل مبنی بر حمله به شهر رفح در جنوب نوار غزه، خط سرخ برای بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسراییل خواهد بود.

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، در حالی که حمله اسراییل به غزه یک فاجعه انسانی بر جای گذاشته و تاکنون هزاران فلسطینی کشته و زخمی شده‌اند، بایدن ادعا دارد که بنیامین نتانیاهو حق دارد از اسراییل دفاع کرده و گروه حماس را تحت تعقیب قرار دهد؛ اما باید به بی‌گناهانی که در این میان از دست می‌روند هم توجه داشته باشد.

رییس جمهور امریکا همچنان افزوده است: «به نظر من نتانیاهو با مخالف کردن بقیه جهان با اسراییل، بیشتر از این‌که به این رژیم کمک کند، به آن آسیب می‌زند و این اشتباه بزرگی است.»

بایدن در ادامه سخنان خود خواستار برقراری آتش‌بس موقت شش هفته‌ای در نوار غزه و آغاز تبادل گسترده اسیران شده و گفته است دستیابی به آتش‌بس موقت امکان پذیر است و او از این خواست دست نخواهد کشید.

این در حالی است که او پیش از این تاکید کرده بود، دستیابی به آتش‌بس میان اسراییل و حماس در نوار غزه تا ماه رمضان دشوار به نظر می‌رسد.

گفتنی است که حماس اعلام کرده تنها در صورت موافقت اسراییل با برقراری آتش‌بس جامع و عقب‌نشینی کامل اردوی این رژیم ازغزه، حاضر به مذاکره درباره آتش‌بس در غزه و تبادل اسیران است.

درباره Saima Kakar

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*