خانه / اقتصادی و افغانستان / اولین شرکت کارگوی هوایی در افغانستان آغاز به فعالیت کرد

اولین شرکت کارگوی هوایی در افغانستان آغاز به فعالیت کرد

وزارت ترانسپورت و هوانوردی می‌گوید که یک شرکت مستقر در امارات متحده عرب برای نخستین بار در بخش کارگوی هوایی در افغانستان فعالیت خود را آغاز کرده است.

براساس اعلامیه وزارت ترانسپورت و هوانوردی، این شرکت برای نخستین بار از روز شنبه ۱۳ می (۲۳ ثور) در بخش کارگوی هوایی در افغانستان فعالیت خود را آغاز کرده است.

این شرکت که به نام “شرکت لوژستیکی مفید” یاد می‌شود، با واردات کالاهای تجاری از دبی به افغانستان فعالیت خود را آغاز کرده است که در گام نخست ۱۸ تن نوشابه‌ی غیرالکولی را به گونه ترانزیت وارد کشور کرده است.

بربنیاد گفته های نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت، قرار است این شرکت زمینه انتقال کالاهای بازرگانی و ترانزیتی کشور را فراهم می‌کند.

نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت، در مراسم افتتاحیه شرکت لوژستیکی مفید در میدان هوایی کابل ابراز امیدواری کرد که فعالیت این شرکت به افزایش صادرات افغانستان به بازارهای جهانی کمک کند.

شیرباز کمین‌زاده، رییس اتاق صنایع و معادن می گوید: «شاید ترانسپورت هوایی در ده سال آینده ارزان‌ترین، پرسرعت‌ترین و مطمئن‌ترین ترانسپورت باشد.»

مسوولان شرکت کارگوی هوایی همچنان می‌گویند که فعالیت‌های ترانزیت زمینی این شرکت نیز به زودی آغاز خواهد شد.

وزارت صنعت و تجارت می گوید که افغانستان سال گذشته به ارزش حدود دو میلیارد دالر صادرات داشت.

بر اساس ارقام منتشر شدۀ از سوی این وزارت، در حال حاضر ۵۲ درصد صادرات افغانستان را محصولات زراعتی، ۲۸ درصد را مواد معدنی و نه درصد را منسوجات تشکیل می‌دهد.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*