خانه / افغانستان / اولین دور کمپاین‌های واکسین پولیو سال 2024 در کشور

اولین دور کمپاین‌های واکسین پولیو سال 2024 در کشور

اولین دور کمپاین واکسین پولیو (فلج کودکان) سال 2024 در کشور آغاز شده و در آن ۷.۵ میلیون کودک واکسین می‌شوند.
وزارت صحت عامه امروز (دوشنبه، 8 دلو) اعلام کرده است که این دور کمپاین‌ها به مدت چهار روز ادامه دارد. در عین حال مسوولان صحی در ولایت هرات نیز اعلام کرده‌اند که امروز صدها کودک زیر پنج سال، در ولسوالی‌های شیندند، انجیل و مرکز هرات واکسین پولیو دریافت می‌کنند.
آصف کبیر، مسوول عملیاتی واکسین پولیو در حوزه غرب گفته است که در این دور کمپاین، 276 هزار کودک زیر پنج سال واکسین می‌شوند. «این دور کمپاین برای چهار روز آغاز شده است. در سال گذشته ما شش دور واکسین پولیو را در هرات و هشت دور کمپاین را در فراه داشتیم. در سه سال و چهار ماه گذشته ما شاهد هیچ مورد مثبت پولیو در حوزه غرب نبودیم.»
از سویی هم قلندر عباد، سرپرست وزارت صحت عامه طی یک نشست مطبوعاتی در مورد چگونگی مبارزه با فلج اطفال صحبت کرده و گفته است که به آزمایش‌های پولیو در خارج از کشور اعتماد ندارد.
سرپرست وزارت صحت عامه، گزارش‌های نشر شده ازسوی نهاد‌های خارجی در مورد افزایش برخی امراض درافغانستان را بی‌بنیاد و بی‌اساس خوانده و گفته است که «این نهاد‌ها بدون کدام سروی و تحقیق، براساس حدس و گمان آمار ارایه می کنند.»

این در حالی است که در سال 2023 شش واقعه مثبت پولیو در کشور ثبت شده و اخراج سیل آسای مهاجران افغان از کشورهای همسایه و بازگشت آنان به کشور، احتمال افزایش آن را بیشتر ساخته است.

درباره Eltaf Amiri

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*