خانه / منطقه و جهان / امریکا: به‌دنبال درگیری با حوثی‌های یمن نیستیم

امریکا: به‌دنبال درگیری با حوثی‌های یمن نیستیم

همزمان با شدت گرفتن نا آرامی‌‎ها در خاورمیانه، جان کربی سخن‌گوی شورای امنیت ملی ایالات متحده می‌گوید که واشنگتن به‌دنبال درگیری با حوثی‌ها در یمن نیست.

سخن‌‎گوی شورای امنیت ملی امریکا در مصاحبه با شبکه خبری “ام اس ان بی سی” گفت: “ما برای درگیری با ایران تلاش نمی‌کنیم. به دنبال افزایش سطح تنش نیستیم. دلیلی برای افزایش سطح تنش بیش از آنچه در روزهای اخیر روی داد نیست”.

آقای کربی در گفت‌وگو با این رسانه‌ی امریکایی افزوده است که ناپدیدشدن دو نیروی دریایی ایالات متحده در سواحل سومالیا، ربطِ به حمله‌‌ی امریکا و بریتانیا بر یمن ندارد.

سخن‌گوی شورای امنیت ملی کاخ سفید هم‌چنان افزود: «هیچ‌کس خواهان درگیری با حوثی‌ها نیست و ما هرگز به‌دنبال درگیری با یمن نیستیم».

کربی در پاسخ به پرسش مجری شبکه سی‌بی‌اس در مورد دو کماندوی نیروی دریایی ایالات متحده که ادعا شده است، در سواحل سومالیا مفقود شده‌اند؛ گفت: «جست‌وجو برای یافتن آن دو ملوان هنوز ادامه دارد و امیدواریم که اطلاعات جدیدی امروز دریافت کنیم. بدیهی است که ما این موضوع را به دقت زیر نظر داریم».

گفتنی است که در طی چند روز گذشته، امریکا و بریتانیا نزدیک به ۷۰ موضع حوثی‌‌ها را در شهرهای مختلف یمن هدف حملات هوایی قرار دادند.

ایالات متحده و شریکایش هدف از این حملات را تضعیف شبه نظامیان حوثی برای حمله بر کشتی‌ها تجاری در دریای سیاه خوانده‌اند.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*