خانه / افغانستان / احزاب مطرح امریکا: جنگ افغانستان ارزش جنگیدن نداشت

احزاب مطرح امریکا: جنگ افغانستان ارزش جنگیدن نداشت

بر اساس یک نظرسنجی که توسط موسسه‌ انگلیسی ‌«پیرسون» انجام شده است نشان می‌دهد که احزاب جمهوریخواه و دموکرات امریکا معتقدند که جنگ افغانستان برای این کشور ارزش جنگیدن نداشت.

مؤسسه انگلیسی «پیرسون» در یک نظرسنجی اظهار داشته است که جمهوریخواهان و دموکرات‌ها بر سر این موضوع توافق دارند که جنگ دو دهه‌ امریکا در افغانستان ارزش جنگیدن را نداشت.

نتایج نظرسنجی حاکی از آن است که خروج امریکا از افغانستان، ممکن است نقطه عطفی برای محبوبیت جو بایدن، رییس ‌جمهور ایالات متحده امریکا باشد.

بر اساس نتایج به دست آمده در مؤسسه پیرسون، دو سوم آمریکایی ها می‌گویند جنگ در افغانستان ارزش جنگیدن را نداشت. 65 درصد از دموکرات‌ها و 63 درصد از جمهوریخواهان با این ارزیابی موافق هستند.

همچنین بسیاری در مورد موفقیت امریکا در دستیابی به اهداف مشخص‌تر مانند از بین بردن تهدید تروریسم یا بهبود فرصت‌ها برای زنان تردید دارند.

«مارتین استفان» یکی از جمهوریخوان که 87 سال دارد گفته است: «از ابتدا معلوم بود نمی‌توان برنده شد».

«ملیحه چشتی»، استاد مؤسسه پیرسون گفت: از این واقعیت متعجب شده است که پس از 20 سال جنگ جان‌های بسیاری از امریکایی ها و افغان‌ها از دست رفته و میلیاردها دالر هزینه صرف شده است اما دولت کابل در نهایت از هم فروپاشید.

با این حال، بر اساس این نظرسنجی بسیاری از امریکایی ها معتقدند کشورشان در رسیدن به اهداف خود در افغانستان موفق نبوده است.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*