خانه / افغانستان / کاکر: حکومت سرپرست افغانستان باید TTP را مهار یا تسلیم اسلام آباد کند

کاکر: حکومت سرپرست افغانستان باید TTP را مهار یا تسلیم اسلام آباد کند

انوارالحق کاکر، نخست‌وزیر موقت پاکستان بار دیگر خواستار اقدام قاطع ا.ا علیه مخفیگاه‌های جنگجویان (TTP) در داخل خاک افغانستان شد.

نخست وزیر پاکستان در گفت‌وگو با جی‌نیوز که روز یک‌شنبه، ۲۸ عقرب، منتشر شده، با انتقاد از ا.ا در زمینه از بین بردن مخفیگاه‌های اعضای تی‌تی‌پی در افغانستان گفته است که بی‌تفاوتی حکومت افغانستان در برابر «تروریست‌ها» قابل تحمل نیست.

انور الحق کاکر در ادامه صحبت های خود از ا.ا خواست یا خود علیه اعضای تی‌تی‌پی اقدام کنند یا آنان را به اسلام‌آباد تسلیم کنند.

نخست وزیر موقت پاکستان همچنین گفته است که ما همرای مقامات حکومت سرپرست افغانستان در تماس هستیم  و آنها میدانند که که مخفیگاه های جنگویان تحریک طالبان پاکستانی (TTP) در کجا قرار دارند.

کاکر گفته است که این به مقامات ا.ا بستگی دارد که تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند علیه شبه نظامیان تحریک طالبان پاکستان اقدام کنند یا هم آنها را به دولت پاکستان تحویل دهند.

پیش از این نیز نخست وزیر پاکستان و سایر مقامات ارشد این کشور حکومت سرپرست افغانستان را متهم به بی ثباتی در پاکستان دانسته‌اند و خواستار اقدام فوری علیه شبه نظامیان تی‌تی‌پی شده بودند.

با این حال، اعضای ارشد حکومت سرپرست  افغانستان همواره این ادعا ها را رد کرده و تاکید کرده اند که از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.  

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*