خانه / افغانستان / شکایت تاکسی‌رانان از بی‌نظمی تاکسی‌های غیر رسمی در کابل

شکایت تاکسی‌رانان از بی‌نظمی تاکسی‌های غیر رسمی در کابل

شماری از تاکسی‌رانان در کابل از فعالیت و گشت‌وگذار موترهای غیر تاکسی و رنگ‌نشده در شهر شکایت دارند و می‌گویند که این موترها باعث ایجاد بی‌نظمی در شهر شده‌اند.

این تاکسی‌رانان که برای اخذ جواز سیر مجبور به تغییر رنگ تاکسی‌های خود به سفید و آبی شده‌اند، اظهار می‌کنند که بسیاری از موترهایی که در شهر گشت‌وگذار می‌کنند، با وجود عدم تغییر رنگ، همچنان اجازه فعالیت از سوی ترافیک را دارند.

محمد جواد، یکی از تاکسی‌رانان، می‌گوید: «هفت ماه پیش برای تمدید جواز سیر مراجعه کردم و ریاست ترافیک جواز سیرم را با شرط رنگ‌کردن تاکسی‌ام تمدید کرد. اما اکنون شاهد فعالیت موترهای رنگ‌نشده در شهر هستم که این خود باعث بی‌نظمی در شهر و میان تاکسی‌رانان واقعی شده است.»

سید آغا، دیگر راننده تاکسی، نیز می‌گوید: «هر صبح ترافیک برای ما پارچه می‌دهد و برای موترهایی که تغییر رنگ نداده‌اند هم. هر دو نوع موترها به‌طور یکسان در شهر فعالیت می‌کنند. از مسئولان می‌خواهم که جلو فعالیت تاکسی‌های غیر رسمی را بگیرند.»

خواستیم تا در این مورد نظر مسئولان ریاست ترافیک را داشته باشیم، اما با تماس‌های مکرر، موفق به دریافت پاسخ دقیق نشدیم.

پیش از این، عبدالودود خیرخواه، مدیر پلان و احصایه ریاست ترافیک، به خبرگزاری رویداد گفته بود که بیش از سه هزار تاکسی تاکنون شامل پروسه رنگ‌آمیزی شده و این روند تا سه سال تکمیل خواهد شد.

هرچند این مسئول ریاست ترافیک از تاکسی‌رانان خواسته بود که در صورت مواجه شدن با تخطی در پروسه رنگ‌آمیزی تاکسی‌ها، به ریاست ترافیک مراجعه کنند، اما شکایت‌ها از عدم شفافیت این پروسه همچنان به دست رسانه‌ها می‌رسد.

درباره Saima Kakar

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*