خانه / منطقه و جهان / بایدن در ویتنام: تلاشی برای آغاز جنگ سرد با چین نداریم

بایدن در ویتنام: تلاشی برای آغاز جنگ سرد با چین نداریم

جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا که برای نخستین بار به ویتنام سفر کرده، در دیدار با رهبران این کشور گفته است که ایالات متحده به دنبال شروع کردن یک «جنگ سرد» با چین نیست.

جو بایدن، رییس‌جمهور ایالات متحده امریکا در ویتنام گفته است که تلاشی برای آغاز جنگ سرد با چین ندارد و هدفش ایجاد ثبات در سراسر جهان از طریق ایجاد روابط ایالات متحده با ویتنام و سایر کشورهای آسیایی در سراسر جهان است.

در پی سفر جو بایدن به شهر هانوی، ویتنام اعلام کرد ایالات متحده را در بالاترین وضعیت دیپلماتیک یعنی شریک استراتژیک راهبردی قرار می‌دهد.

رییس جمهور امریکا نیز پس از دیدارش در صبح یکشنبه با رهبران ویتنام در شهر هانوی گفت که از برقراری شراکت جدید با ویتنام استقبال کرده و امیدوار است که دو کشور در حوزه‌های آب‌وهوا، اقتصاد و مسائل دیگر در ضمن این سفر ۲۴ ساعته او پیشرفت رقم بزنند.

با این حال، وزارت خارجه چین هفته قبل در آستانه سفر بایدن به ویتنام واکنش نشان داده و هشدار داد که امریکا از روابط با کشورهای آسیایی علیه چین استفاده نکند.

مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که ایالات متحده باید از قواعد اساسی روابط بین‌الملل پیروی کرده و ثبات، توسعه، صلح و موفقیت در منطقه را تهدید نکند.

گفتنی است که بایدن روز گذشته پس از ختم نشست سران گروه ۲۰ در دهلی نو وارد ویتنام شد و با مراسمی باشکوه در خارج از کاخ ریاست‌جمهوری آن کشور مورد استقبال قرار گرفت.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*