خانه / افغانستان / افغان پست سیستم ابتدایی خدمات پستی افغانستان را نوسازی می‌کنند
passport afg

افغان پست سیستم ابتدایی خدمات پستی افغانستان را نوسازی می‌کنند

مسوولان در افغان پوست از نوسازی سیستم پستی در کابل و برخی ولایات افغانستان خبر داده اند.

بر اساس گزارش‌ها، ذبیح‌الله عمر، رییس توسعه و تجارت اداره‌ی افغان پست، می‌گوید که این اداره با نصب صندوق‌های پوستی در جاده‌ها و مناطق دیگر، روند ارایه خدمات خود را آسانتر می‌کند.

گفته می‌شود که در حال حاضر، اداره افغان پست ۴۰۰ تا ۵۰۰ نمایندگی در سراسر افغانستان دارد. این نمایندگی‌ها‌ نقش مهمی در بخش خدمات اداری، به ویژه توزیع و ارسال پاسپورت، تذکره و جواز رانندگی ایفا می‌کنند.

به گفته‌ی مقام‌های این اداره، روزانه تا ۱۵هزار نفر در سراسر افغانستان پاسپورت‌های خود را از طریق شعبات این اداره به دست می‌آورند.

ریاست پاسپورت و سایر ادارات ذیربط حکومتی پس از رسیدگی و چاپ کتابچه پاسپورت و دیگر اسنادهای متقاضیان در کابل و ولایات، آن را در اختیار اداره‌ی افغان پست قرار داده و پس از آن، مراجعین مدارک شان را از دفاتر این اداره به دست می‌آورند.

تایید مدارک تحصیلات عالی و نهادهای خارجی یکی از دیگر خدمات عمده اداره افغان پست به شمار می‌رود. بر اساس معلومات این اداره، در شعبه کابل، برای زنان بخش ویژه در نظر گرفته شده و غرفه آنان نیز فعال است.

گفتنی است که در حال حاضر،‌ اداره افغان پست فعالیت خود را به سیستم ابتدایی به ویژه در روی کاغذ انجام می‌دهد.

بر اساس گزارش‌ها، برخی از مراجعین اداره افغان پست از ارایه خدمات این نهاد انتقاد کرده و می‌گویند که در برخی موارد، سندهای سپرده شده به افغان پست مفقود می‌شوند.

درباره Saima Kakar

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*