خانه / سیاسی / ایران: گفت‌وگوهای سوئیس برای اجرای تفاهم‌نامه پایان جنگ ادامه می‌یابد

ایران: گفت‌وگوهای سوئیس برای اجرای تفاهم‌نامه پایان جنگ ادامه می‌یابد

وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که هیأت مذاکره‌کننده این کشور پس از انجام گفت‌وگوهای فشرده درباره اجرای مفاد تفاهم‌نامه پایان جنگ، سوئیس را به مقصد تهران ترک کرده است.

براساس بیانیه این وزارت، مذاکرات از صبح یکشنبه در منطقه لیک لوسرن سوئیس آغاز شد و تا ساعات اولیه بامداد دوشنبه ادامه یافت. این گفت‌وگوها بر چگونگی اجرای برخی بندهای کلیدی تفاهم‌نامه، از جمله پایان درگیری‌ها، صادرات نفت و محصولات پتروشیمی ایران و آزادسازی دارایی‌های مسدودشده این کشور متمرکز بود.

وزارت خارجه ایران افزود که بر پایه بیانیه مشترک قطر و پاکستان، به‌عنوان کشورهای میانجی، سازوکارهایی برای نظارت بر اجرای مفاد تفاهم‌نامه در نظر گرفته شده و توافق شده است که مذاکرات در سطوح کارشناسی و فنی ادامه یابد.

در این بیانیه تأکید شده است که آغاز مذاکرات برای دستیابی به توافق نهایی، به اجرای تعهدات مندرج در تفاهم‌نامه وابسته است و توافق‌های به‌دست‌آمده در نشست سوئیس می‌تواند روند اجرای تعهدات متقابل را تسهیل کند.

وزارت امور خارجه ایران همچنین تصریح کرده است که مبنای اجرای توافق‌ها «تعهد در برابر تعهد» خواهد بود و تهران ضمن نظارت بر اقدامات طرف مقابل، از تمامی ابزارهای خود برای اطمینان از اجرای تعهدات استفاده خواهد کرد.

درباره Eltaf Amiri

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

x

شاید بپسندید

صادرات نفت ایران از جزیره خارک پس از حدود شش هفته وقفه از سر گرفته شد

ایران پس از حدود شش هفته وقفه، صادرات نفت خام را از ...