خانه / افغانستان / ۱۰ شهروند خارجی تابعیت افغانستان را کسب کردند
رویدادنیوز

۱۰ شهروند خارجی تابعیت افغانستان را کسب کردند

وزارت عدلیه می‌گوید که در شش ماه اخیر 10 شهروند خارجی رسماً تابعیت افغانستان را دریافت کرده اند.


این وزارت به روز دوشنبه (21 سرطان) با نشر خبرنامه‌ای می‌گوید که در شش ماه نخست هفت شهروند خارجی درخواست کسب تابعیت افغانستان را کرده اند و پرونده‌های کسب تابعیت 10 شهروند خارجی نهایی شده است که شامل پرونده‌های امسال و سال گذشته است.


این وزارت در مورد کسانی که شهروندی افغانستان را گرفته اند معلومات دقیق نداده، اما گفته است که این 10 تن، شهروندان کشورهای مختلف جهان اند.


این وزارت تصریح کرده است که پرونده‌های متقاضیان کسب تابعیت، پس از بررسی در کمیسیون بررسی امور ترک تابعیت و کسب تابعیت به طی مراحل گذاشته شده و با نهایی شدن ۱۰ پرونده، تنها ۳ پرونده کسب تابعیت تحت کار وزارت عدلیه قرار دارد که به زودی نهایی خواهد شد.


وزارت عدلیه، گفته است که در این مدت، ۱۰۲ شهروند افغانستان نیز به دلیل کسب تابعیت کشورهای دومی، برای ترک تابعیت افغانستان، درخواست داده اند.


بر اساس اعلامیه، عمده‌ترین دلیل ترک تابعیت افغانستان، قوانین و مقررات شماری از کشورهایی است که شهروندان افغانستان در آن زندگی می‌کنند و می‌خواهند تابعیت همان کشور را کسب کنند. این شمار کشورها، اعطای تابعیت به شهروندان خارجی را مشروط به لغو تابعیت قبلی شان کرده و متقاضیان نمی‌توانند همزمان تابعیت دو کشور را داشته باشند.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*