خانه / افغانستان / یک مقام اپوزيسیون بریتانیا بهر بررسی بحران بشری به کابل آمد

یک مقام اپوزيسیون بریتانیا بهر بررسی بحران بشری به کابل آمد

دیوید لمی، یکی از عضو برجسته حزب کارگر دولت بریتانیا بهر بررسی وضعیت بحران بشری پس از تسلط امارت اسلامی بر افغانستان، به کابل سفر کرده است.
دیوید لمی دیروز چهارشنبه (۱۸جوزا) در رشته توییتی نگاشته است که مدیریت بریتانیا در مورد خروج از افغانستان در تابستان سال گذشته یک فاجعه کامل بود. او در ادامه افزود، که در حال حاضر در کابل است و قرار است در مورد میلیون‌ها غیرنظامی در افغانستان که از گرسنگی رنج می‌برند، اگاهی دهد.
لمی علاوه کرد، که وزیران بریتانیا باید فورا یک استراتیژی کامل را با تشکیل یک نشست جهانی غذا با سازمان ملل متحد برای تعامل با افغانستان در پیش گیرد، به گفته وی تا از میلیون‌ها غیرنظامی که از گرسنگی در افغانستان تلف می‌شود، جلوگیری صورت گیرد.
وی در صحبت با روزنامه گاردین گفته است که ضعف در رهبری دولت بریتانیا که سال گذشته نمایان گردید، هنوزم ادامه دارد به گفته وی مسؤولان دولت بریتانیا فاجعه انسانی در افغانستان را نادیده می‌گیرند.
بر بنیاد گزارش‌ها قرار است این مقام اپوزيسيون بریتانیا در این سفر از شفاخانه کودکان تحت مدیریت سازمان صحی جهانی، برنامه حمایت از کودکان سازمان ملل یا یونیسف و خانواده‌های بیجا شده بازید کند.
اما حکومت امارت اسلامی در خصوص سفر دیوید لمی تاهنوز اظهار نظر نکرده است.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*