خانه / افغانستان / یونیسف: نزدیک به ۴۰ درصد کودکان افغان با مشکلات روانی مواجه اند
کودکان افغان

یونیسف: نزدیک به ۴۰ درصد کودکان افغان با مشکلات روانی مواجه اند

صندوق وجهی سازمان ملل متحد برای کودکان (UNICEF) از افزایش مشکلات روانی کودکان در افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته است که در حال حاضر، نزدیک به ۴۰ درصد این کودکان با بیماری‌های روانی مواجه اند.

این اداره ملل متحد روز دوشنبه، ۱۸ سرطان، با نشر یک گزارش تازه گفته است که ۲۴ درصد کودکان بین سن پنج تا ۱۷ سال اضطراب شدید را تجربه کرده که در مقایسه با اوسط اضطراب در سایر کشورها ۱۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

در گزارش آمده که ۱۵ درصد دیگر این کودکان نیز مشکلات شدید افسرد‌گی را تجربه می‌کنند.

یونیسف تداوم مهاجرت و بی‌جاشدن خانواده‌ها، افزایش سطح فقر و خطرات ناشی از مهمات منفجر نشده‌ی باقی مانده از جنگ در افغانستان را از عوامل عمده مشکلات روانی کودکان عنوان کرده است.

ملل متحد همچنان گفته است که محدودیت‌ها بر ادامه آموزش و تحصیل دختران در افغانستان سبب نا امیدی بسیاری کودکان به آینده بهتر شان شده است.

صندوق وجهی سازمان ملل متحد برای کودکان همچنان گفته است که به تلاش‌های خود به هدف رسیدگی و درمان کودکانی که دچار بیماری‌های روانی اند، ادامه می‌هد.

به گفته‌ی سازمان ملل متحد، در حال حاضر این سازمان ۷۵۰ مرکز روان درمانی را برای کودکان پسر و دختر در سراسر افغانستان ایجاد کرده است. یونیسف اضافه کرده که در سال گذشته میلادی برای نزدیک به چهار میلیون کودک در سراسر افغانستان حمایت‌های روان درمانی فراهم کرده است.

درباره Saima Kakar

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*