خانه / افغانستان / یونیسف: تطبیق واکسین پولیو در تمامی نقاط افغانستان آغاز شد

یونیسف: تطبیق واکسین پولیو در تمامی نقاط افغانستان آغاز شد

یونیسف، یا صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل امروز دوشنبه (۲جوزا) در رشته توییتی گفته است، که امروز ۲۳ می برنامه‌ی تطبیق واکسین پولیو در سراسر افغانستان آغاز شده است.
وی از تمامی شهروندان افغانستان خواسته است که سهم خود را برای تطبیق این واکسین برای کودکان تان انجام دهید.
این در حالی است که کارزار تطبیق واکسین پولیو در بیشتر از ولایت‌ها به شمول ارزگان، سرپل و هرات چند روز پيش آغاز شده است.
مسوولین صحی در هرات دیروز یک‌شنبه (اول جوزا) گفته است که کمپاین تطبیق واکسین پولیو را برای کودکان آغاز کرده و به گفته این مسؤولین، قرار است که بیش از ۹۲۲ هزار کودک در ولایت هرات از این واکسین بهره‌مند شود.
مسؤولین صحی این ولایت افزوده است که واکسیناتوران در این ولایت به مدت چهار روز خانه به خانه می‌گردند تا کودکان را واکسین پولیو کند.
از سوی دیگر در ولایت سرپل نیز تطبیق واکسین پولیو آغاز شده به گفته مسوولین قرار است در کارزار تطبیق واکسین پولیو ۱۸۷ هزار طفل کمتر از پنج‌سال واکسین دریافت کند.
در حالی حاضر در جهان، افغانستان و پاکستان تنها دو کشوری است که بیماری فلج اطفال در این کشور هنوزم باقی بوده و به صفر نرسیده است و کودکان باید در برابر این مرض واکسین شود.

درباره خبرگزاری رویداد

1 دیدگاه

  1. This is the perfect blog for anyone who wishes to find out about this topic. You understand so much its almost hard to argue with you (not that I actually would want toÖHaHa). You definitely put a brand new spin on a topic that has been discussed for many years. Excellent stuff, just great!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*