خانه / افغانستان / یوناما: زنان افغان به گونه‌ی مداوم احساس محرومیت می‌کنند

یوناما: زنان افغان به گونه‌ی مداوم احساس محرومیت می‌کنند

گزارش جدید سازمان ملل متحد در افغانستان در مورد مشورت‌ها با زنان در سراسر کشور نشان داده است که زنان افغان به گونه‌ی مداوم احساس محرومیت می‌کنند و از جامعه جهانی می‌خواهند تا جلساتی را میان آنان و «مقامات حاکم» تسهیل کند.

دفتر هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) امروز (چهارشنبه، ۲۴ جولای) گزارش «مشورت‌ها با زنان در سراسر افغانستان» را منتشر کرده است.

در این گزارش یوناما، بخش زنان این سازمان و سازمان بین‌المللی مهاجرت، بین ۱۷ تا ۲۹ اپریل، گفت‌وگوهای آنلاین و حضوری با ۸۸۸ زن در ۳۳ ولایت کشور انجام داده‌اند.

براساس این گزارش، ۵۹ درصد از زنان مورد مطالعه در صحبت با این سازمان‌ها گفته‌اند که زنان باید سهم ۵۰ درصدی در تمام تصمیم‌گیری‌های مرتبط به افغانستان داشته باشند.

همچنان ۶۴ درصد از زنان مورد مطالعه، گفته‌اند که هنگام خارج شدن از خانه بدون همراه مرد، احساس مصونیت نمی‌کنند و ۵۰ درصد از آن‌ها گفته‌اند که هنگام بیرون شدن از خانه به همراه یک مرد از اعضای خانواده‌ی خود، احساس امنیت می‌کنند.

زنان مورد مطالعه در این گزارش تاکید کرده‌اند که جامعه بین‌المللی باید مکانیزمی را شکل دهد که در آن زنان قدرت تصمیم‌گیری و بحث در مورد آینده افغانستان را داشته باشند.

این در حالی است که زنان کشور در گفت‌وگوهای اصلی نشست سوم دوحه که به ابتکار سازمان ملل برگزار شده بود، حضور نداشتند.

درباره Eltaf Amiri

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*