خانه / افغانستان / یوناما: در کنار زنان و دختران افغانستان می‌ایستد

یوناما: در کنار زنان و دختران افغانستان می‌ایستد

دفتر هیات معاونیت سازمان ملل در افغانستان یا یوناما به مناسبت هشتم مارچ روز جهانی همبستگی زنان طی اعلامیه‌ی گفته است که سازمان ملل در کنار زنان و دختران افغان می‌ایستد.
یوناما امروز سه‌شنبه (۱۷حوت) در بیانیه‌ای نگاشته است، که سازمان ملل در افغانستان در روز جهانی زن در کنار زنان و دختران افغان که با شجاعت و استقامت با عواقب بحران‌های متعدد همراه با نابرابری جنسیتی شدید و تبعیض روبرو هستند، ایستاده است.
در اعلامیه این سازمان به نقل از دیبرا لاینز، نماینده‌ی ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور افغانستان آمده است، چیزی که فعلا در افغانستان همه شاهد آن است، بحران فاجعه بار است که همه مردم از این بحران متاثر گردیده است. به گفته وی، وضعیت زنان و دختران در افغانستان به ویژه نگران کننده است.
دیبرا لاینز افزوده، که این نگرانی ناشی از این است که حقوق زنان و دختران و دسترسی به فرصت‌ها محدود شده است.
یوناما تاکید کرده است که مشارکت کامل زنان و دختران افغانستان در تمامی جوانب زندگی، اجتماعی برای آینده این کشور حیاتی است این دفتر علاوه کرده است که محروم ساختن زنان از حقوق گشت‌ و گذار، کار، تعلیم و تربیه، انکشاف اقتصادی را محدود می‌کند.
دبیرا لاینز تصریح کرده است، برای ترویج فرصت‌های برابر زنان و دختران در همه‌ی عرصه‌های زندگی شان، کارهای بیشتر صورت گیرد.
این روز در حالی فرا می‌رسد که با روی کار آمدن حکومت جدید فرصت‌های زیادی از زنان سلب شد و شماری زیادی از زنان وظایف شان را از دست دادند‌.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*