خانه / افغانستان / یوناما: از آگست ۲۰۲۱ تا کنون بر اثر انفجار‌ها بیش از ۱ هزار غیرنظامی در افغانستان جان باخته‌اند

یوناما: از آگست ۲۰۲۱ تا کنون بر اثر انفجار‌ها بیش از ۱ هزار غیرنظامی در افغانستان جان باخته‌اند

یوناما یا دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان گزارش داده است که پس از آگست ۲۰۲۱ تا کنون بر اثر انفجارها و سایر خشونت‌ها بیش از ۱ هزار غیر‌نظامی در افغانستان جان باخته‌اند.

بر اساس گزارش دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان یا (یوناما) بین 15 آگست 2021 تا می سال جاری، 1095 غیرنظامی کشته و 2679 نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

بربنیاد گزارش یوناما که امروز، سه شنبه ۲۷ جون (۶ سرطان) منتشر شده است نشان میدهد که پس از خروج نیروهای امریکایی و متحدان اش و روی کار آمدن دوباره امارت اسلامی در افغانستان، بیش از 1 هزار غیرنظامی در انفجارها و سایر خشونت ها کشته شده‌اند.

براساس گزارش این نهاد، از میان 1 هزار کشته بیش از 700 تن آن در اثر انفجارها در مکان های عمومی، مساجد، مراکز آموزشی و ساحات پر تجمع جان باخته‌اند.

در گزارش دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) همچنان آمده است که پس از سقوط نظام پیشین با پشتیبانی امریکا و ناتو و تسلط امارت اسلامی در آگست 2021، نبردهای مسلحانه به شدت کاهش یافته است اما هنوز هم چالش های امنیتی از سوی گروه داعش در افغانستان پابرجا است.

یوناما افزوده است که از آگست 2021 تا کنون میزان حملات انتحاری در افغانستان به شدت افزایش یافت و حکومت فعلی افغانستان باید مسؤل و پاسخگو باشد.

با اینحال، وزارت خارجه امارت اسلامی و سایر مقامات همواره پس از نشر گزارشات سازمان ملل و سایر نهاد های بین المللی مبنی بر وخیم شدن اوضاع امنیتی در افغانستان گفته اند که نیروهای امنیتی امارت اسلامی از زمان به قدرت رسیدن تا کنون با عملیات های مختلف در کابل و سایر ولایات گروه داعش را سرکوب کرده اند.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*