خانه / افغانستان / گزارشگران بدون مرز: پوشانیدن صورت خبرنگاران زن آخرین تلاش طالبان برای محدود ساختن آزادی‌بیان است

گزارشگران بدون مرز: پوشانیدن صورت خبرنگاران زن آخرین تلاش طالبان برای محدود ساختن آزادی‌بیان است

در ادامه‌ی واکنش‌های گسترده بر پوشش صورت مجریان زن هنگام اجرای برنامه‌، اینک سازمان گزارشگران بدون مرز خواهان لغو این فرمان از سوی حکومت سرپرست افغانستان شده است.
کریستف دلوبر، دبیر کل سازمان گزارشگران بدون مرز دیروز چهارشنبه (۴جوزا) با نشر اعلامیه گفته است که وضع محدودیت‌های گسترده بر خبرنگاران زن در رسانه‌های افغانستان نقض حقوق خبرنگاران و آزادی‌بیان از سوی طالبان است.
در این اعلامیه گفته شده که پوشانیدن صورت خبرنگاران زن آخرین تلاش طالبان برای محدود ساختن آزادی بیان است.
اعلامیه تصریح کرده؛ که با آمدن حکومت جدید در افغانستان وضعیت خبرنگاران زن به مراتب بدتر شده است. این سازمان از امارت اسلامی خواسته است که فورا محدودیت‌ها را بر خبرنگاران زن بر دارد.
در همین حال این سازمان در جدیدترین گزارش خود آمار را بیان کرده که نشان می‌دهد از میان ۱۱۹۰ کارمند رسانه‌یی بعد از تسلط امارت اسلامی در کشور در حال حاضر دست کم ۳۲۰ تن مصروف کار خبرنگاری است .به گفته این سازمان این رقم کاهش ۷۳ درصدی حضور زنان را در رسانه‌ها افغانستان نشان می‌دهد.
این در حالی است طی یک دستور که از سوی وزارت امربالمعروف و نهی از منکر امارت اسلامی اعلام شد از تمامی خبرنگاران زن در رسانه‌ها خواسته شده تا در هنگام اجرای برنامه باید صورت خود را بپوشانند.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*