خانه / ورزش / گرگ کلارک، رئیس اتحادیه لیگ برتر فوتبال انگلستان استعفاد کرد

گرگ کلارک، رئیس اتحادیه لیگ برتر فوتبال انگلستان استعفاد کرد

گرگ کلارک، رئیس اتحادیه فوتبال انگلیس پس از اظهارات نژادپرستانه و تبعیض جنسیتی سه شبنه شب به گونه ای رسمی از سمت اش کنار رفت.

به نقل از خبرگزاری فرانسه گرگ کلارک، رئیس اتحادیه فوتبال انگلیس پس از سخنرانی جنجال آفرینی که روز سه شنبه در پارلمان این کشور در باره وضعیت فوتبال لیگ جزیره و به خاطر آن به نژادپرستی و تبعیض جنسیتی متهم شد، از سمت خود استعفا کرد.

کلارک 63 ساله روز سه شنبه در پارلمان انگلیس با استفاده از اصطلاحاتی همچون ” فوتبالیست های رنگین پوست رده بالا” گفت که در سازمان فناوری اطلاعات اتحادیه فوتبال انگلیس تعداد کارکنان اهل آسیایی جنوبی بیش از تعداد کارکنان است. او همچنین به نوعی فوتبالیست های زن انگلیس را مورد تمسخر قرار داد و گفت ” دروازه بانان جوان در فوتبال زنان انگلیس، دوست ندارند که توپ به شدت به آنها اصابت کند.”

اتحادیه انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد: ما تایید میکنیم که گرگ کلارک از سمتش به عنوانت رئیس لیگ کنار رفته است؛ ما به عنوان سازمان تاکید میکنیم که هر اقدامی برای ترویج تنوع، مساوات و رفع همه اشکال تبعیض در بازی فوتبال به کار گیریم.

گرگ کلارک پس از سخنرانی اش در پارلمان به اشتباه اش پی برده و گفت:

” کلمات غیر قابل قبول من در پارلمان برای داوران، بازیکنان و سازمان غیر قابل قبول است؛ من از این بابت عمیقآ متاسفم.”

اتحادیه لیگ برتر فوتبال انگلیس همچنین اعلام کرد پیتر مک کورمیک به عنوان رئیس انتقالی در این سمت قرار می گیرد تا روند تعیین و انتصاب رئیس جدید انجام شود.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*