خانه / افغانستان / کمک ۲۰۰ بالون اکسیجن برای شفاخانه کوید 19 از سوی اتاق تجارت و سرمایه گذاری در ولایت غزنی

کمک ۲۰۰ بالون اکسیجن برای شفاخانه کوید 19 از سوی اتاق تجارت و سرمایه گذاری در ولایت غزنی

پس از درخواست‌ها مبنی برکمک تامین اکسیجن در شفاخانه های کوید 19 در افغانستان، اکنون 200 بالون اکسیجن از سوی تاجران و رییس اتاق تجارت و سرمایه گزاری به اختیار شفاخانه کوید 19 ولایت غزنی قرار داده شد.


عبدالمتین قلندری، رئیس اتاق تجارت و سرمایه گذاری غزنی می‌گوید، کمک های بشردوستانه اتاق تجارت و سرمایه گذاری غزنی منحیث نماینده سکتور خصوصی در مواقع اضطراری همیشه صورت خواهد گرفت.


به گفته‌ی آقای قلندری، درنخست برای مریضان کرونایی وسایر مریضانی که نیاز به گرفتن اکسیجن داشته باشند اکسیجن را فراهم ساخته‌اند.

از سوی هم مسئولین محلی در صحت عامه ولایت غزنی، این اقدام رئیس اتاق تجارت این ولایت را یک گام نیک پنداشته و خواهان توجه کمک بیشتر تاجران و سرمایه گذاران برای سکتور صحت اند.


این کمک و هم‌کاری در حالی صورت می‌گیرد که گرفتن اکسجن یک نیاز مبرم برای مریضان کوید ۱۹ محسوب می‌شود و شفاخانه کرونا ولایت غزنی نیز با کمبود جدی اکسیجن مواجه بوده واکنون به گفته مسئولین این مشکل تا حدی حل شده است.

وزارت صحت عامه اعلام کرده است که درشبانه روز گذشته دست کم 84 تن براثر ابتلا به ویروس کرونا درکشور جان های شان را ازدست داده ویک هزارو 243 مبتلای جدید شناسایی شده‌اند. موارد جدید از آزمایش چهارهزارو 642 بیمار مشکوک به دست آمده است. درشبانه روز گذشته 806 هم بهبود یافته‌اند.

گزارش: گلاب الدین امیری

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*