خانه / افغانستان / کریستین فییر: ط.البان توانایی تامین امنیت دیپلمات‌های هندی را ندارد

کریستین فییر: ط.البان توانایی تامین امنیت دیپلمات‌های هندی را ندارد

بعد از آن که سفر هیئت هندی از کابل به پایان رسید، یک کارشناس مسایل هند و پاکستان به تازه‌گی بیان کرده که ط.البان توان تامین امنیت کارمندان هندی را ندارد.
کریستین فییر، کارشناس مسایل هند و پاکستان تاکید کرده که طالبان توانایی تامین امنیت دیپلمات‌ها و کارمندان هند را در افغانستان ندارد. وی افزود؛ که حضور داعش و لشکر طیبه امکان حمله به منافع هندوستان بیشتر است.
این کارشناس ارشد در مصاحبه با روزنامه اوپن گفته، موضوع مهم برای هند مسأله امنیت است. وی تصریح کرد ممکن طالبان بر اماکن و تاسیسات و پروژه‌های دیپلمات‌ها حمله نکند اما جان کارمندان هندی در برابر حملات گروه‌های تروریستی به شمول داعش و لشکر طیبه در خطر است.
این در حالی است که یک هیات هندی به روز پنج‌شنبه هفته گذشته به کابل سفر کرد و با مقامات امارت اسلامی در باری روابط دیپلماتیک افغانستان و هند، تجارت دو جانبه و کمک‌های بشردوستانه گفت‌‌وگو کرد. با این حال وزارت خارجه بر بازگشایی سفارت هند در کابل تاکید کرد.
با پایان این سفر، هیات هندی گزارش را به نشر رسانید که در آن گفته شده که امنیت در افغانستان بهبود یافته اما وضعیت بخش صحی و آموزشی در این کشور رو به فروپاشی است.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*