خانه / منطقه و جهان / کرونا در آلمان؛ تظاهرات گسترده با برخورد پولیس پایان یافت

کرونا در آلمان؛ تظاهرات گسترده با برخورد پولیس پایان یافت

به نقل از دویچه وله، هزاران نفر از مردم آلمان روز شنبه با تجمع و تظاهرات در مرکز شهر «لایپزیش» به محدودیت‌های قرنطین مرتبط با همه‌گیری ویروس «کووید۱۹» اعتراض کردند. نیروهای امنیتی آلمانی با معترضان برخورد کردند که در پی این مداخله، تظاهرات به خشونت کشیده شد.
 
بر اساس این گزارش، تظاهرات‌کنندگان برای اعتراض به محدودیت‌های جدید کرونایی، از تمام مناطق لایپزیش در مرکز این شهر جمع شده بودند.
 
پولیس آلمان در بیانیه‌ای مدعی شد تظاهرات‌کنندگان از دستورالعمل‌های صحی در رابطه با فاصله‌گذاری اجتماعی همچون استفاده از ماسک پیروی نکرده بودند.
 
به نوشته دویچه‌وله، نیروهای امنیتی که به کالاهای ضد شورش مجهز بودند، برای متفرق کردن معترضان از آب‌پاش، گاز اشک‌آور و اسپری استفاده کردند.
 
آلمانی‌ها در حالی به محدودیت‌های کرونایی اعتراض دارند که این کشور با حدود ۴ میلیون ۷۶۰ هزار مبتلا و بیش از ۹۷ هزار فوتی بر اثر این ویروس، در رتبه سزدهم کشورهای آلوده به کووید۱۹ قرار دارد.
 
هفته قبل بود که آمار وبسایت «وُرلداُمتر» نشان داد تعداد کسانی که در کشورهای مختلف بر اثر ابتلا به ویروس «کووید۱۹» جان خود را از دست داده‌اند، از ۵ میلیون نفر فراتر رفته است.

درباره سعید مسافر

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*