خانه / افغانستان / کرزی: طی یک سال پسین افغانستان با مشکلات و چالش‌های زیادی دست به گریبان بود

کرزی: طی یک سال پسین افغانستان با مشکلات و چالش‌های زیادی دست به گریبان بود

حامد کرزی، رییس جمهور پیشین کشور در گفت‌وگو با روزنامه اندیا تودی که دیروز شنبه (۲۲ اسد) به نشر رسید طی یک سال اخیر به مشکلات فرا راه افغانستان اشاره کرده است.
کرزی افزود، اکنون که در افغانستان جنگ و درگیری وجود ندارد و به این اساس هم هیچ کسی از هیچ طرف کشته نشده است اما به گفته وی در این مدت افغانستان مشکلات و سختی‌های زیادی را تجریه کرده است.
کرزی در ادامه تصریح کرد، پناهنده شدن جوانان تحصیل یافته به خارج از کشور، بحران اقتصادی، مسدود شدن دارایی افغانستان و سقوط نهادها عمده ترین مشکلاتی است که به گفته وی افغانستان با روی کار آمدن طالبان آن را تجربه کرد.
با این حال کرزی خاطر نشان کرد، که یک افغانستان آرام و آباد زمانی ممکن است که به شمول تعلیم، زنان دوشا دوشا مردان کار کنند و حکومت بتوانند به خواست های مردم رسیدگی کنند.
با این که در این اواخر شماری از مقامات فعلی و پیشین ایالات متحده امریکا در مورد وضعیت افغانستان حدس و گمان های احتمالی را مطرح کردند، اما کرزی در صحبت‌هایش با اندیا تودی در مورد آینده افغانستان ابراز امیدواری کرده است.
رییس جمهور پیشین کشور بیان نمود، برخی از پالیسی‌ها حکومت فعلی افغانستان مانند مسدود نمودن مکاتب دخترانه درست نیست. اما وی آرزومند است که در این راستا یک تغییر مثبت ایجاد‌ گردد.
کرزی بار دیگر برای بازگشایی مکاتب دخترانه تاکید کرد و خواهان بازگشایی مکاتب دخترانه در سراسر افغانستان شد.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*