خانه / افغانستان / کرزی: دختران کشور در مهاجرت مشعل‌دار مسابقات المپیک شدند

کرزی: دختران کشور در مهاجرت مشعل‌دار مسابقات المپیک شدند

حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین کشور با ابراز خرسندی از حضور تیم ورزشی افغانستان در مسابقات المپیک پاریس، می‌گوید که دختران کشور در مهاجرت مشعل‌دار مسابقات المپیک شدند.

آقای کرزی امروز (شنبه، 6 اسد) در شبکه اجتماعی ایکس خود نوشته است: جای افتخار است که تیم ورزشی افغانستان در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور یافتند.

او افزوده است: «دختران قهرمان ما با همت والای‌شان با وجود زندگی در هجرت، مشعل‌دار مسابقات المپیک شدند.» او همچنان برای ورزشکاران کشور آرزوی موفقیت کرده است.

روز گذشته ذکیه خدادادی، تکواندوکار اهل افغانستان در صفحه رسمی ایکس خود با نشر ویدیو و تصویری نوشت: «امروز افتخار حمل مشعل المپیک را داشتم.»

گفتنی است که پیش از این ا.ا اعلام کرده بود که حضور زنان در تیم المپیک افغانستان را به رسمیت نمی‌شناسد.

سه ورزشکار زن و سه ورزشکار مرد در المپیک ۲۰۲۴ پاریس از افغانستان نمایندگی می‌کنند. همچنین پنج ورزشکار افغان در تیم پناهندگان کمیته بین‌المللی المپیک نیز در این رویداد شرکت کرده‌اند تا جمع ورزشکاران افغان در المپیک پاریس به ۱۱ نفر برسد.

از جمع شش ورزشکار افغانستان در المپیک پاریس، سه زن و دو ورزشکار مرد، در خارج از افغانستان زندگی می‌کنند و تنها یک ورزشکار مرد که جودوکار است در داخل کشور تمرین کرده است.

درباره Eltaf Amiri

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*