خانه / منطقه و جهان / کاخ سفید: هنوز هیچ توافقی میان حماس و اسرائیل حاصل نشده است

کاخ سفید: هنوز هیچ توافقی میان حماس و اسرائیل حاصل نشده است

آدرینا واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به گزارش روزنامه «واشنگتن پست» درباره توافق برای آزادی گروگان‌های حماس در ازای آتش‌بس پنج روزه، اعلام کرد که هنوز توافقی حاصل نشده است.

روزنامه واشنگتن پست ساعاتی پیش در گزارشی مدعی شد که «حماس، اسرائیل و امریکا به توافقی دست یافته‌اند تا در ازای آزادی تعدادی از گروگان های اسرائیل آتش‌بس موقت ۵ روزه برقرار کنند.»

بر اساس این گزارش، حدود ۲۴۰ اسرائیلی در گروگان حماس هستند.

واشنگتن‌پست همچنین نوشت که نظارت هوایی بر تحرکات زمینی اعمال خواهد شد تا به پولیس برای این توقف که همچنین قصد دارد مقدار قابل توجهی از کمک‌های بشردوستانه را ارائه کند، کمک کند.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشته است که ما هنوز به توافقی دست نیافته‌ایم، اما به سختی کار می‌کنیم تا به توافق برسیم.

شایان ذکر است که وزارت خارجه اسرائیل هفته گذشته نیز با تصویب قطعنامه در شورای امنیت با هدف وقفه‌های بشردوستانه در نوار غزه مخالفت کرد.

براساس گزارش ها، وزارت خارجه اسرائیل از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا تصمیم خود مبنی بر آزادی «گروگان‌ها» در غزه را اجرا کند و گفت که بدون بازگشت آنها جایی برای آتش‌بس بشردوستانه وجود ندارد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای افزود: ما انتظار داریم شورای امنیت صریحاً حماس را محکوم کرده و نیاز به ایجاد یک واقعیت امنیتی جدید در غزه را بررسی کند.

گفتنی است که شورای امنیت سازمان ملل هفته گذشته با اکثریت آرای کشورهای عضو، قطعنامه پیشنهادی مالت مبنی بر برقراری آتش بس بشردوستانه فوری و گسترده در نوار غزه و ایجاد گذرگاه‌های امن در این نوار برای روزهای کافی جهت ایجاد امکان دسترسی سریع، ایمن و بدون مانع آژانس‌های بشردوستانه سازمان ملل مطابق با قوانین بین المللی را تصویب کرد.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*