خانه / افغانستان / چین چک ۱۴۰ هزار دالری را به معین وزارت رسیدگی به حوادث طبیعی سپرد

چین چک ۱۴۰ هزار دالری را به معین وزارت رسیدگی به حوادث طبیعی سپرد

سرپرست وزارت معادن و پترولیم با وانگ‌یو، سفیر کشور چین، رییس کمپنی MJAM و هیئت همراه‌اش با حضور داشت شرف الدین، معین وزارت رسیدگی به حوادث طبیعی دیدار نمود.
وزارت معادن و پترولیم امروز پنج‌شنبه (۶ اسد) با نشر خبرنامه در رشته توییتی اعلام کرد که شهاب الدین دلاور، سرپرست وزارت معاون و پترولیم در این دیدار افزود، که افغانستان دارای معادن بی‌شمار است و فرصت‌های خوبی برای جذب سرمایه‌گذاری سکتور خصوصی بوده که چین می‌تواند در این عرصه نقش اساسی را ایفا کنند.
در خبرنامه آمده است، که آقای دلاور تقویت روابط دو جانبه افغانستان و کشور چین را مهم خوانده و از کمک‌های کشور چین و کمپنی M JAM ضمنی اظهار سپاس‌گذاری افزود که کمپنی متذکره قبلا به ارزش ۶۰ هزار دالر امریکایی که شامل مواد خوراکی؛ برنج، آرد و روغن را برای مردم آسیب دیده از زلزله کمک نموده است.
وی در ادامه تاکید کرد، که فرصت‌های زیادی وجود دارد که افغانستان برای استفاده از آن علاقمند جلب همکاری‌های دولت و سکتور خصوصی کشور چین است.
وی اشاره به پروژه مس عینک لوگر و پروژه آمور دریا بیان نمود، که با در نظر داشت فرصت‌های موجوده، همکاری‌های دوجانبه تنها به این پروژه و سایر پروژه محدود نخواهد ماند.
با این حال وانگ‌یو تصریح کرد، که وقوع زلزله در افغانستان، حکومت چین و مردم آن کشور را به شدت متأثر ساخت. به گفته وی تصمیم بر آن شدند تا کمک‌های بشردوستانه را انجام دهند.
او افزود، که کمپنی M JAM مواد خوراکه را به ارزش ۶۰ هزار دالر امریکایی کمک بشردوستانه به افغانستان نمود. وی تاکید کرد که چین منحیث همسایه و دوست افغانستان همیشه در کنار مردم افغانستان خواهد ماند.
در خبرنامه آمده است، که ریس کمپنی M JA M ضمنی صحبت در مورد کمک قبلی بر آسیب دیده‌گان اخیر، چک مبلغ ۱۴۰ هزار دالر امریکایی را برای شرف الدین، معین وزارت رسیدگی به حوادث طبیعی اهدا کرد.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*