خانه / منطقه و جهان / چندین کشور از شهروندان خود خواستند که لبنان را ترک کنند

چندین کشور از شهروندان خود خواستند که لبنان را ترک کنند

چندین کشور از جمله امریکا، بریتانیا، فرانسه، نیوزیلند و اردن با صدور بیانیه‌هایی از شهروندان خود در لبنان خواستند که این کشور را ترک کنند.

وزارت امور خارجه بریتانیا، روز گذشته (شنبه، ۱۳ اسد) در بیانیه‌ای نوشته است: «تنش‌ها بالا است و وضعیت می‌تواند به سرعت بدتر شود. پیام به اتباع بریتانیایی در لبنان واضح است: همین حالا آن‌جا را ترک کنید.»

سفارت امریکا در لبنان نیز روز گذشته از شهروندان خود خواسته با «هر بلیطی که موجود است» لبنان را ترک کنند.

با افزایش نگرانی‌ها از شدت گرفتن درگیری بین اسراییل و حزب‌الله، دولت فرانسه بار دیگر از شهروندانش خواسته، تا پروازها از لبنان به بیرون برقرارند، آن کشور را ترک کنند.

وزارت امور خارجه اردن با انتشار بیانیه‌ای از تمامی اتباع اردنی مستقر در لبنان خواسته هر چه سریع‌تر این کشور را ترک کنند و از کسانی که قصد سفر به لبنان را دارند، خواسته این کار را انجام ندهند.

وزیر خارجه نیوزیلند نیز به تازگی از شهروندان این کشور خواسته است که ایران و لبنان را ترک کنند.

در پی حمله موشکی منتسب به گروه حزب‌الله به یک زمین بازی که منجر به کشته شدن ۱۲ کودک و نوجوان در بلندی‌های جولان شد، تنش میان این گروه و اسراییل بالا گرفت و کشورها یکی پس از دیگری خواستار خروج شهروندانشان از لبنان شدند.

اسراییل در واکنش به قتل کودکان، فؤاد شکر، فرمانده ارشد نظامی حزب‌الله، را در حومه جنوبی بیروت کشت. دو روز بعد اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس در تهران بر اثر یک انفجار کشته شد، هر چند اسراییل درباره این حادثه سکوت کرده است، اما ایران می‌گوید که اسراییل، هنیه را ترور کرده است.

از آن زمان نگرانی‌ها از وقوع جنگ در خاورمیانه تشدید شده و ایران و حزب‌الله گفته‌اند که به این ترورها پاسخ می‌دهند.

استرالیا، سویدن و شماری دیگر کشورها نیز خواستار خروج شهروندان خود از لبنان شده‌اند.

این در حالی است که شماری زیادی از خطوط هوایی از جمله امارات، ایرفرانس و لوفت‌هانزا پروازهای خود به لبنان را لغو کرده‌اند.

درباره Eltaf Amiri

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*