خانه / منطقه و جهان / پوتین: مسکو نیز می‌تواند به هدف حمله به غرب، سلاح در اختیار کشورهای دیگر قرار بدهد

پوتین: مسکو نیز می‌تواند به هدف حمله به غرب، سلاح در اختیار کشورهای دیگر قرار بدهد

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه، به امریکا و کشورهای غربی هشدار داده که مسکو نیز می‌تواند به کشورهای دیگر تسلیحاتی با هدف حمله به اهداف در این کشورها، بدهد.

او این اظهارات را در واکنش به تصمیم اخیر امریکا و کشورهای غربی که به اوکراین اجازه داده‌اند تا از تسلیحات دوربردی ساخت آن‌ها برای هدف قرار دادن اهدافی در خاک روسیه استفاده کند، بیان کرده است.

پوتین هشدار داده که تصمیم اخیر امریکا و آلمان برای استفاده اوکراین از سلاح‌های آنها در جنگ با روسیه می‌تواند به «مشکلات بسیار جدی» بیانجامد.

رییس‌جمهور روسیه این اقدام را «مداخله در جنگ علیه روسیه» خوانده و گفته است: «ما نیز حق اقدام به همین روش را داریم.»

آقای پوتین درباره آلمان نیز تاکید کرده است: «وقتی آنها می‌گویند موشک‌ها بیشتری در راه است که قادر به هدف قرار دادن خاک روسیه هستند، این یقیناً به معنای تخریب روابط روسیه با آلمان است».

این درحالی است که آلمان اخیرا به اوکراین گفته بود که این کشور آزاد است از تسلیحات ساخت آلمان برای هدف قرار دادن اهدافی در داخل خاک روسیه استفاده کند.

در عین حال، براساس گزارش خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رییس جمهوری امریکا، چند روز پیش به اوکراین اجازه داده است که از تسلیحات امریکایی برای هدف قرار دادن اهداف نظامی در داخل روسیه استفاده کند.

درباره Eltaf Amiri

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*