خانه / افغانستان / پاکستان: گروه‌های مسلح موجود در افغانستان تهدیدی به منطقه شده می‌تواند‌

پاکستان: گروه‌های مسلح موجود در افغانستان تهدیدی به منطقه شده می‌تواند‌

مقامات وزارت خارجه پاکستان در تازه‌ترین اظهاراتش مدعی شده که برخی از گروه‌های مسلح از دیر زمانی در افغانستان وجود دارد و افزوده است، که این گروه‌ها می‌توانند به امنیت و ثبات افغانستان، پاکستان و سایر کشورهای منطقه تهدید واقع شود.
عاصم افتخار، سخنگوی این وزارت در یک کنفرانس مطبوعاتی گفته است که این یک خطر مشترک است و برای جلوگیری از آن نیاز است تا با حکومت سرپرست افغانستان همکاری و تعامل صورت گیرد.
وی با اشاره به آخرین گزارش سازمان ملل که در آن به ارتباط طالبان با شبکه القاعده و به حضور جنگجویان القاعده پرداخته شده گفته است، که از جانب طالبان این امید‌واری وجود دارد که نمی‌گذارد از خاک افغانستان تهدیدی علیه دیگر کشورها متوجه شود.
عاصم افتخار در ادامه افزود، که کشورها می‌تواند بشمول ظرفیت‌سازی از راه های مختلف با حکومت سرپرست افغانستان همکاری کنند تا به گقته وی طالبان به گونه‌ی موثر این گروه‌های مسلح را از بین ببرند.
وی در پاسخ به سوالات خبرنگاران در مورد به رسمیت شناختن حکومت طالبان گفت که کشور پاکستان در این راستای با اجماع کشورهای منطقه عمل خواهد کرد.
به گفته افتخار، گر چه شماری از کشورها به شمول پاکستان بر تصمیم به رسمیت شناختن حکومت سرپرست افغانستان نزدیک شده بود اما عمل نکردن طالبان بر شماری از تعهدات شان، این امر سبب شد تا این کشورها از تصمیم خود منصرف شوند.
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان تصریح کرد با آن که برخی از کشورها سفارت‌خانه‌های شان در کابل بازگشایی کرده است ولی به گتفه وی این به معنای به رسمیت شناختن حکومت فعلی افغانستان نیست.
با این حال آژانس خبری رویداد از بلال کریمی، معاون سخنگوی حکومت افغانستان خواست تا در مورد اظهارت مقامات وزارت خارجه پاکستان پاسخ ارایه دهد؛ اما وی در این باره چیزی نگفت.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*