خانه / منطقه و جهان / پاکستان عملیات نظامی سرتاسری علیه گروه های مسلح تندرو راه اندازی می‌کند

پاکستان عملیات نظامی سرتاسری علیه گروه های مسلح تندرو راه اندازی می‌کند

امنیت ملی پاکستان روز جمعه هفتم اپریل اعلام کرد که این کشور قصد دارد عملیات سرتاسری جدیدی را برای ریشه‌کن کردن تندروان اسلام گرا راه اندازی کند.

کمیته امنیت ملی پاکستان گفت که جلسه‌ای را روز جمعه با حضور شهباز شریف، صدراعظم و رهبران نظامی کشور برگزار کرده و کمیته‌ای را ایجاد کرده تا در ظرف دو هفته سفارشاتی را در مورد جزییات عملیات علیه تندروان ارایه کند.

این کمیته در بیانیه‌ای گفت: “در این جلسه توافق شد تا با حمایت تمام مردم و حکومت و با قدرت و عزم تازه عملیات تمام عیاری برای خلاصی از شر تروریزم راه اندازی شود.”

پاکستان در حالی دست به چنین اقدامی پرهزینه می‌زند که با بحران‌های تمام عیار اقتصادی و سیاسی مواجه بوده، در خطر عدم پرداخت بدهی خود قرار دارد و برنامهٔ ضمانت مالی ۱.۱ میلیارد دالری صندوق بین المللی پول به این کشور نیز به تعویق افتاده است.

افزون برآن، این کشور درگیر یک جنگ سیاسی بین حکومت و عمران خان، صدراعظم پیشین پاکستان که پس از رای عدم اعتماد پارلمان صلب سلاحیت شد، می‌باشد.

اردو پاکستان آخرین عملیات را علیه جنگجویان افراطی و گروه ها مربوط آن، جنبش طالبان پاکستان یا TTP در سال ۲۰۱۴ انجام داد که منجر به مصرف میلیاردها دالر و فرار بیش از یک میلیون نفر شد.

امسال این گروه و سایر افراط گرایان مرتبط با آن حملات خود را تشدید بخشیدند که یکی از نمونه های آن حمله مرگبار به پوسته پولیس در پیشاور بود. در این حمله بیش از ۱۰۰ نفر کشته شدند که بیشتر آنها افسران پولیس بودند.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*