خانه / افغانستان / پاکستان: به طالبان افغانستان لیست افراد مهم TTP و وابسته به گروهی نظامی بلوچ‌ها سپرده شده است

پاکستان: به طالبان افغانستان لیست افراد مهم TTP و وابسته به گروهی نظامی بلوچ‌ها سپرده شده است

روزنامه اکسپرس تریبیون به نقل از یک مقام ارشد پاکستانی که نخواست نامش ذکر شود، نوشته است که پس از تسلط طالبان بر افغانستان، لیست از اعضای کلیدی گروه تحریک طالبان پاکستان و جدایی طلبان بلوچ به دولت موقت آن ها سپرده شده است.

این مقام افزوده، که این فهرست شامل کسانی است که در حال حاضر یک جای با فامیل های شان در افغانستان هستند. اما بر سربازان پاکستانی در مناطق قبایلی، پختونخوا و بلوچستان حملات مرگ بار را انجام می دهند.

به گفته این منبع، اعضای کلیدی جدایی طلبان بلوچ یک جای با خانواده های خود در ولایت های قندهار و هلمند افغانستان زندگی می کنند و این خانواده ها در سال ۲۰۰۶ با انجامیدن عمليات از سوی نظامیان پاکستان در بلوچستان، به این ولایات مهاجرت کردند.

این منبع گفته که دولت موقت افغانستان هرگونه حضور جدایی طلبان بلوچ درهلمند و قندهار و این که قصد دارد با استفاده از خاک افغانستان حملاتی را در بلوچستان انجام دهند، را رد کرده. این منابع همچنین می گویند که طالبان افغانستان در حال حاضر سیاست مشابهی را در قبال تحریک طالبان پاکستان (TTP) دنبال می کند، که بر اساس آن این گروه با میانجیگری پاکستان برای مذاکره با ایالات متحده به میزمذاکرات در قطر آورده شده است.

در این گزارش به نقل از منبع آمده است که دولت موقت افغانستان به پاکستان گفته است، که تنها می توانند تحریک طالبان پاکستان را به میز مذاکره بیاورد و نمی تواند هیچ اقدامی علیه آن انجام دهند.

این اظهارات دو روز پس از آن بیان شده است که هیئتی به رهبری مشاور امنیت ملی پاکستان وارد کابل شد تا در مورد مسائل دوجانبه با مقامات امارت اسلامی گفتگو کند.

درباره سعید مسافر

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*