خانه / افغانستان / پاکستان: از خاک افغانستان علیه ما استفاده می‌شود
رویدادنیوز

پاکستان: از خاک افغانستان علیه ما استفاده می‌شود

مشاور امنیت ملی پاکستان در سفرش به واشنگتن گفته است که از خاک افغانستان علیه کشورشان استفاده می‌شود و باید این روند پایان یابد.

به نقل از رسانه‌های پاکستانی موید یوسف، مشاور امنیت ملی پاکستان روز گذشته (یک‌شنبه 10 اسد) در یک کنفرانس خبری در واشنگتن پیرامون روابط دوجانبه اسلام‌آباد-واشنگتن، روند صلح افغانستان و وضعیت پسا خروج نیروهای امریکایی از منطقه توضیحات داده است.

به گفته یوسف هیچ کشور دیگری به جز پاکستان و امریکا نمی‌تواند روی تهدیدهای مشترک، مانند بی‌ثباتی در افغانستان کار کند وی می‌افزاید از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده شده/ می‌شود که نگران‌کننده است و باید متوقف شود.


در کنار این در باره روند صلح افغانستان، مشاور امنیت ملی پاکستان بیان داشته است که این کشور هرچه در توان داشته باشد انجام خواهد داد، اما جناح‌های افغانستان باید در مورد آینده خود تصمیم بگیرند.


موید یوسف گفته است ما می‌خواهیم در زمینه منافع متقابل با امریکا شریک باقی بمانیم چنانچه هر دو طرف به ادامه همکاری‌ها توافق کردند.


وی در باره پناهجویان افغانستان در پاکستان نیز گفته است که آن‌ها باید به کشورشان برگردند.


گفتنی است که مشاور امنیت ملی پاکستان و جنرال فیض حمید رییس آی‌اس‌آی چند روز پیش برای گفت‌وگو با مقام‌های امریکایی به واشنگتن سفر کرده‌اند.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*