خانه / افغانستان / پاکستان اخراج اجباری مهاجرین افغان‌ را تعلیق کرد

پاکستان اخراج اجباری مهاجرین افغان‌ را تعلیق کرد

حکومت پاکستان پس از گفتگو‌ها با کمیشنرعالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان روز سه شنبه (۱۹ سرطان) روند اخراج اجباری مهاجران افغان بدون اسناد از آن کشور را به دلایل ”بشردوستانه” به حالت تعلیق آورد.

گزارش ها حاکی از این است که فیلیپو گرندی، کمیشنر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان،‌ روز سه شنبه سفر سه روزه خود از پاکستان را پایان داد. او خواهان “تقویت تلاش‌ها برای راه حل‌های بلندمدت” برای افغان‌ها در پاکستان شد.


کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان همچنان گفته است که راه‌‌ حل‌ها برای سه میلیون مهاجر افغان در پاکستان باید جستجو شود که شامل برگشت دواطلبانه، اسکان در کشور‌های سومی و یا راه حل طولانی مدت در داخل پاکستان می‌شود.

این کمیشنری با نشر اعلامیه‌ای گفته است که گرندی از تصمیم پاکستان مبنی بر تعلیق اخراج شهروندان خارجی که به صورت غیرقانونی در آن کشو به سر می‌برند، ابراز قدردانی کرده است.

پاکستان در اوایل ماه اکتوبر سال گذشته به تمام مهاجرین خارجی فاقد مدرک اقامت در آن کشور، به شمول ۱.۷ میلیون مهاجر افغان، مهلت داد که تا اول نومبر ۲۰۲۳ داوطلبانه آن کشور را ترک کنند، در غیر آن پس از این تاریخ بازداشت و جبراً اخراج خواهند شد.

سازمان ملل متحد به تاریخ ۱۰ جون با نشر گزارشی گفت که از ۱۵ سپتمبر تا پایان ۲۰۲۳ نزدیک ۴۹۲هزار و از اول جنوری تا اول جون ۲۰۲۴ نیز ۱۲۷هزار مهاجر افغان از پاکستان به افغانستان بازگشته اند.

درباره Saima Kakar

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*