خانه / فناوری / پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام، در پاریس بازداشت شد

پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام، در پاریس بازداشت شد

به نقل از رسانه‌های بین‌المللی، پاول دوروف، میلیاردر روسی-فرانسوی و بنیان‌گذار برنامه پیام‌رسان تلگرام، روز شنبه، ۳ سنبله، در میدان هوایی «Bourget» در حومه‌ی پاریس بازداشت شده است.

براساس گزارش‌ها، دوروف به منظور پاسخگویی به سوالات پولیس فرانسه در مورد کمبود ناظر در تلگرام، که به عقیده آنها زمینه‌ساز فعالیت‌های مجرمانه در این پلت‌فرم شده، تحت بازجویی قرار گرفته است.

تلگرام به عنوان یکی از اصلی‌ترین شبکه‌های اجتماعی با نزدیک به یک میلیارد کاربر، به ویژه در کشورهای پساشوروی، به تازگی مورد توجه گسترده‌ای قرار گرفته است.

در حالی که هنوز تلگرام و وزارت امور داخله فرانسه نسبت به این موضوع اظهارنظری نکرده‌اند، وزارت امور خارجه روسیه به سرعت واکنش نشان داده و از سازمان‌های غیردولتی غربی خواسته است که برای آزادی دوروف اقدام کنند.

پاول دوروف و برادرش در سال ۲۰۱۳ تلگرام را راه‌اندازی کردند و دوروف پس از مواجهه با فشارهای دولتی روسیه برای اعمال محدودیت بر گروه‌های مخالف، در سال ۲۰۱۴ کشورش را ترک کرد. با توجه به افزایش فشارها بر این پلت‌فرم، نگرانی‌ها در مورد تأثیرات این بازداشت بر کاربران تلگرام در سرتاسر جهان افزایش یافته است.

درباره Eltaf Amiri

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*