خانه / افغانستان / پاسپورت افغانستان بی اعتبارترین و از کشور جاپان با اعتبارترین پاسپورت جهان شناخته شد

پاسپورت افغانستان بی اعتبارترین و از کشور جاپان با اعتبارترین پاسپورت جهان شناخته شد

شاخص پاسپورت هنلی که همه‌ساله فهرست بااعتبارترین پاسپورت‌های جهان را به معرفی می‌گیرد در گزارش امسال‌اش پاسپورت افغانستان را بی‌اعتبارترین پاسپورت و از جاپان را با اعتبارترین پاسپورت معرفی کرده است.
در گزارش شاخص پاسپورت هنلی آمده است که پاسپورت جاپان و سنگاپور بر اساس رده‌بندی سال ۲۰۲۲ در جایگاه بااعتبارترین پاسپورت جهان امسال معرفی شده است.
این گزارش بیان کرده است که پاسپورت افغانستان در رده آخر قرار دارد و گفته شده است که با پاسپورت افغانستان می‌توان به ۲۶ کشور جهان بدون ویزه سفر کرد.
در این گزارش آمده است که پس از افغانستان، عراق،‌ سوریه و پاکستان از جمله کشور‌های است که پاسپورت شان در سال ۲۰۲۲ در رده آخر قرار گرفته است.
با این حال در سال ۲۰۲۰ پاسپورت افغانستان نسبت به کشورهای عراق، سوریه و پاکستان بااعتبار بود اما در حال حاضر در رده آخر قرار گرفته است.
از سوی دیگر گفته شده است که اتباع کشورهای جاپان و سنگاپور می‌توانند به ۱۹۲ کشور جهان بدون اخذ ویزه سفر کنند.
پاسپورت ایالات متحده در رده هفتم قرار گرفته و در گزارش آمده است شهروندان آمریکایی می‌توانند بدون اخذ ویزه به ۱۸۵ کشور سفر کنند.
گفتنی است که نهاد هنلی همه‌ساله گزارش را در مورد اعتباربودن پاسپورت های جهان به اساس اطلاعات ارایه شده توسط انجمن جهانی ترانسپورت هوایی تهیه می‌کند.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*