خانه / افغانستان / وزیر دفاع: پاکستان نباید اجازه دهد که حریم فضایی‌اش علیه افغانستان استفاده شود

وزیر دفاع: پاکستان نباید اجازه دهد که حریم فضایی‌اش علیه افغانستان استفاده شود

سرپرست وزارت دفاع می‌گوید کشته شدن ایمن الظواهری، رهبر شبکه القاعده در حد یک ادعا است و در این زمینه تحقیقات ادامه دارد.
مولوی محمد یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع امروز یک‌شنبه (۶ سنبله) با ارایه گزارش از کارکرد یک ساله این وزارت در برنامه حساب‌دهی حکومت بر ملت گفت که نظر به اطلاعات که دریافت شده نشان می‌دهد که طیاره‌های بی نشین امریکا از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شوند. وی این اقدام امریکا را تجاوز آشکار بر خاک افغانستان یاد کرد و این عمل را محکوم نمود.
مجاهد تاکید کرد، که پاکستان نباید اجازه دهد که حریم فضایی اش علیه افغانستان استفاده شود.
با این حال وزیر دفاع در مورد چرخبال‌های که با تغیر نظام به کشور های همسایه انتقال یافته می‌گوید، که این چرخبال‌ها مربوط افغان‌ها است و تلاش بهر برگشت وی به کشور ادامه دارد. او افزود، امارت اسلامی از این چرخبال‌ها به هیچ صورت نمی‌گذرد.
او خاطر نشان کرد که در یک سال گذشته در حدود ۶۰ چرخبال ترمیم و آماده استفاده شده اند.
مجاهد تصریح کرد، در حال حاضر شمار قوای اردوی مسلح ۱۵۰ هزار تن است به گفته وی تصفیه صف و جذب نیرو جریان دارد.
بر اساس گفته‌های وزیر دفاع، نیروهای هوایی کشور با انجام ده‌ها پرواز بیش از ۳ هزار تن را در نقاط مختلف کشور که در سیلاب‌ها گیر افتاده بودند،نجات داده است.
سرپرست وزارت دفاع بیان نمود، که نیروهای امارت اسلامی توان دفاع از تمامیت ارضی و استقلال کشور را دارند به گفته وی بهر مسلکی سازی و تجهیز این نیروهای تلاش‌ها جریان دارد.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*