خانه / افغانستان / وزارت مهاجرین: سال گذشته نزدیک به دو میلیون مهاجر به کشور بازگشته اند

وزارت مهاجرین: سال گذشته نزدیک به دو میلیون مهاجر به کشور بازگشته اند

وزارت امور مهاجرین اعلام کرده است که طی یک سال اخیر، مجموعاً یک میلیون و ۷۷۹ هزار و ۶۰۳ مهاجر افغان از ایران، پاکستان و کشورهای دیگر به افغانستان برگشته اند.

مسوولان این وزارت امروز (یک‌شنبه، ۲۱ اسد) در برنامه «دست‌آوردهای یک‌ساله ادارات امارتی» افزودند که پنج هزارو ۷۶۶ مهاجر افغان که در پاکستان و ترکیه زندانی بودند، دوباره آزاد و به ساحات بومی شان در کشور فرستاده شده اند.

براساس آمار وزارت امور مهاجرین، به تعداد چهار هزار افغان که به جرایم مختلف در ایران دستگیر شده بودند، به افغانستان انتقال داده شده اند.

مسوولان این وزارت همچنان گفتند که در جریان سال گذشته برای اسکان دایمی مهاجران، به تعداد ۱۳ شهرک رهایشی مشخص و تسهیلات لازم فراهم شده است.

این در حالی است که اخیراً کشورهای ایران و پاکستان که میزبان میلیون‌ها مهاجر افغان هستند، روند اخراج مهاجران افغان را شدت بخشیده و در مواردی این روند به درگیری فیزیکی نیز انجامیده است.

در تازه‌ترین مورد، تصاویری به دست رسانه‌ها رسیده است که نشان می‌دهد نیروهای امنیتی ایران یک مهاجر افغان را به روی جاده خوابانده و یکی از آنان زانویش را روی گردن وی گذاشته و فشار می‌دهد.

درباره Eltaf Amiri

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*