خانه / فناوری / وزارت مخابرات بیش از ۴۳ درصد سیم‌کارت‌های فعال در افغانستان را دوباره ثبت کرده است
سیم کارت

وزارت مخابرات بیش از ۴۳ درصد سیم‌کارت‌های فعال در افغانستان را دوباره ثبت کرده است

وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی می‌گوید که از آغاز روند ثبت سیم‌کارت‌های شبکه‌های مخابراتی در افغانستان، ۱۰ میلیون سیم کارت مجدداً ثبت شده است.
عنایت‌الله الکوزی، سخنگوی این وزارت روز یکشبه هفتم جولای (۱۷ سرطان) در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است که این سیم‌کارت‌ها بر اساس دستور وزارت مخابرات و تکنالوژی ثبت شده است.

او گفته است: “در کابل این پروسه ۶۰ درصد تکمیل شده و ۴۰ درصد مابقی نیز طی چند ماه تکمیل خواهد شد. همچنان تمام به شرکت‌های مخابراتی هدایت ثبت ۲۵۰هزار سیم‌کارت در ماه داده شده و با اتمام این میکانیزم می‌توانند سیم‌کارت‌های جدید را از اداره اترا وزارت مخابرات و تکنالوژی دریافت کنند.”

ریاست الوزرا در ماه دلو سال ۱۴۰۰ خورشیدی ثبت مجدد سیم‌کارت‌های موبایل را در افغانستان فیصله کرد، اما روند ثبت مجدد سیم‌کارت‌ها از حدود چهار ماه پیش در کابل و تمام ولایات به طور جدی آغاز شد که تا اکنون نیز ادامه دارد.

بر اساس آمار وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، در حال حاضر در حدود ۲۳ میلیون سیم‌کارت در افانستان فعال است که از این میان ده میلیون آن برای مکالمات تیلفونی و ۱۳ میلیون دیگر برای خدمات انترنتی استفاده می‌شود.

در حال حاضر پنج شرکت تیلفونی در افغانستان فعالیت دارند و خدمات مخابراتی را از طریق موبایل به مردم ارایه می‌کنند.
گفته می شود، یکی از اهداف ثبت مجدد سیم‌کارت‌ها، جلوگیری از استفاده از موبایل در فعالیت‌های تروریستی و جرایم جنایی توسط مخالفان حکومت و گروه‌های جنایتکار خوانده شده است.

درباره Saima Kakar

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*