خانه / افغانستان / وزارت مالیه از کاهش نرخ مالیه در کشور خبر داد

وزارت مالیه از کاهش نرخ مالیه در کشور خبر داد

ملا هدایت الله بدری، سرپرست وزارت مالیه در نشست حمایه از کسبه‌کاران و دوکانداران بیان کرد، که وزارت مالیه به منظور ایجاد فرصت‌های شغلی برای تاجران، تشویق جوانان به تجارت و کاهش بهای مواد خوراکی نرخ مالیات تاجران را به گونه‌ی بی سابقه کاهش داده است.
سرپرست وزارت مالیه امروز سه‌شنبه (۲۹سنبله) در نشست حمایه پشه‌وران و دوکاندارن تاکید کرد، که این وزارت بهر کاهش نرخ مواد اولیه در کشور مالیه تاجران را کاهش داده است.
وی در ادامه افزود، وزارت مالیه به تلاش های خود بهر شفافیت و تسهیل در جمع‌آوری مالیات همچنان ادامه می‌دهد. به گفته وی، این وزارت متعهد به شفافیت کامل است. بدری اطمینان داد، که این وزارت به طور جدی با هر گونه فساد مبارزه می‌کند.
با این حال هدایت بدری پرداخت مالیه را مکلفیت ملی و اجتماعی هر شهروند خوانده و در ادامه خاطر نشان کرد، که هر شهروند کشور در بازسازی اقتصادی کشورش سهیم باشد و از پرداخت مالیات اجتناب نه ورزند.
از سوی دیگر عبدالسلام حنفی، معاون دوم ریاست الوزرا در این نشست با توجه به پرداخت معاشات افزود، که در حکومت پیشین افغانستان ۳۰ درصد معاشات از طریق مالیات و ۷۰ درصد آن با توجه به کمک‌های جهانی پرداخت می‌گردید اما به گفته وی، در نظام فعلی معاشات از طریق بودیجه ملی که از عواید داخلی طرح شده پرداخت می‌گردد.
وزارت مالیه در حالی نرخ مالیه را در کشور کاهش داده است، که شماری زیادی از دوکانداران همواره از نرخ بلند مالیه شکایت داشتند. آن‌ها می‌افزودند، که با سقوط نظام جمهوریت و روی کار آمدن امارت اسلامی کارها کمرنگ شده و دادن این نرخ بلند مالیه از توان آنان بالا است.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*