خانه / اقتصادی / وزارت زراعت: کار ساخت ۲۰۰ بند کوچک آبیاری در ۱۸ ولایت امسال تکمیل می‌شود
خبرگزاری رویداد:وزارت زراعت: کار ساخت ۲۰۰ بند کوچک آبیاری در ۱۸ ولایت امسال تکمیل می‌شود

وزارت زراعت: کار ساخت ۲۰۰ بند کوچک آبیاری در ۱۸ ولایت امسال تکمیل می‌شود

۲۷ اسد ۱۳۹۹

وزارت زراعت و مالداری با نشر خبرنامه ای می گوید که کار ساخت ۲۰۰ چک‌دم کوچک که برای کنترل آب در ولایت‌های کابل، دایکندی، پکتیا، بلخ، سرپل، سمنگان، بدخشان، تخار، فاریاب، ننگرهار، کنر، لغمان، غور، خوست، پکتیکا، ارزگان، بادغیس و زابل، با آغاز سال مالی ۱۳۹۹ شروع شده بود، ۲۰ درصد پیش رفته و قرار است تا اخیر امسال به پایان برسد.

در خبرنامه آمده است که ساخت این چک‌دم‌ها شامل برنامه‌ی آبیاری سالانه ۵۰ هزار هکتار زمین از طریق احیا، بازسازی و تقویت‌ سیستم‌های آبیاری در کشور است.

خبرنامه می افزاید که کار ساخت یک‌هزار و ۷۹۰ متر دیوار استنادی و کانال آبیاری نیز در ولایت‌های ننگرهار و جوزجان تا کنون ۲۰ درصد پیش رفته است.

قرار است کار ساخت این دیوارها و کانال‌ها نیز تا پایان سال مالی جاری خاتمه یابد.

ساخت ۱۷ ذخیره‌گاه آب برای آبیاری باغ‌های میوه در ولایت‌های لوگر، خوست، پکتیا و جوزجان و همین‌طور خریداری و توزیع ۱۰۰ دستگاه واترپمپ سولری به منظور آبیاری باغ‌های میوه در ولایت‌های کابل، غزنی، لوگر، پکتیا، بلخ، سمنگان، بغلان، بدخشان، تخار، ننگرهار، کنر، لغمان، هرات، غور، خوست، قندهار و زابل نیز شامل برنامه‌ی آبیاری سالانه ۵۰ هزار هکتار زمین از طریق احیا، بازسازی و تقویت‌ سیستم‌های آبیاری در کشور می‌باشد. کار ساخت ۱۷ ذخیره‌گاه آب تا کنون ۴۰ درصد و روند خریداری ۱۰۰ دستگاه واترپمپ سولری ۲۰ درصد به پیش رفته است. قرار است این برنامه‌ها تا پایان سال مالی خاتمه یابد

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*