خانه / افغانستان / وزارت دفاع ملی با هیأت ایران روی مسایل مرزی میان دو کشور گفت‌وگو کرد

وزارت دفاع ملی با هیأت ایران روی مسایل مرزی میان دو کشور گفت‌وگو کرد

وزارت دفاع ملی کشور از آغاز گفت‌وگو‌های رسمی میان هیأت‌های این وزارت و ایران روی مسایل مرزی میان دو کشور خبر داده است.
وزارت دفاع ملی کشور دیروز جمعه (۲۳ثور) در رشته توییتی با نشر اعلامیه ضمنی گفت‌وگو میان هیئت وزارت دفاع ملی کشور با مقامات امنیتی ایران روی مسایل مرزی میان دو کشور، گفته است که طبق توافق قبلی بین هیئت وزارت دفاع امارت اسلامی و ایران، جهت رسیدگی به مشکلات پیش آمده در مرز دوغارون هرات و سایر نقاط سرحدی روز گذشته هیئت دو طرف با هم در تایباد ایران دیدار و گفت‌وگو کرده است.
در اعلامیه این وزارت آمده است که در این دیدار هیئت دو طرف ضمن بحث روی اصل موارد اختلافی و جلوگیری از تکرار تنش‌های مرزی در آينده تاکید نموده و بر برخی از موارد با هم‌توافق کرده است.
این اعلامیه از یک سلسله موارد از قیبل، معرفی افراد معین در کندک‌ها مرزی دو طرف، تامین ارتباط و هماهنگی با کندک های مرزی دو طرف، جلوگیری از تنش و حل مشکلات از طریق مذاکره در آینده، تاکید بر ادامه‌ی نشست‌ها کرده است.‌
از سوی دیگر این اعلامیه بیان کرده است که هر دو طرف روی همکاری‌های دو جانبه جهت بهبود امنیت هر دو کشور، حافظت بهتر از سرحدات، جلوگیری از قاچاق انسان و موادمخدر بحث و گفت‌وگو کردند.
در همین حال در این اعلامیه ذکر شده که ریاست این نشست را از جانب امارت اسلامی شبیر احمد عثمانی، رییس ارکان لوی درستیز قوای مسلح کشور و از جانب کشور ایران قاسم رضایی، معاون قوای مسلح آن کشور بدوش داشت.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*